MAMMA ELLER MAMMA?

image

Mitt öra är bra och jag är dum. Har fjäskat för Mamma hela dagen med go’mat och hon har vägrat tills jag nu på kvällen gav upp och bjussade på tråkigt torrfoder. Då åt hon och fick sån jävla energi….

Btw så trodde en i min klass idag att Mamma är min mamma. Alltså att jag tagit min egen mor till djursjukhuset när hon hade urinvägsinfektion.
Tanken har väl slagit mig nån gång att folk kan bli förvirrade och förväxla dem.

Men det är ju bara korkat.

Mamma är min katt, mamma, mami, mamsen och mor är kvinnan som födde mig.
Mammi kan jag även kalla Mamma när hon är söt.
Enklaste sättet är att skilja på stor och liten bokstav. Jobbigt bara när mamma är i början av en mening.

Glasklart eller hur?!

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

