ไปเที่ยวทะเล

Nu känner jag mig som en människa igen. Igår morse åkte jag på tur med mina föräldrar till bland annat Hong island เกาะห้อง och det var najs.

Ville ta dem bort från Ao Nang och visa dem denna vackra ö som de aldrig tidigare varit på och det uppskattades.

image

Här är i lagunen som finns inuti ön. Hong ห้อง betyder rum på thai.
Stranden fick jag ingen bild på igår eftersom jag mest låg i vattnet och min kamera befinner sig (förhoppningsvis) någonstans i BKK och blir lagad.

Sen tog jag med mig päronen på den lilla stigen som går en bit in på ön och där får man se djungel… Och båtvrak från tsunamin som ligger kvar, det är hemskt att se men om man är lika intresserad av tsunamin som jag så bör det ses.

image

Efter Hong drog vi till…. Ehh. Paradise island? Minns inte vad den heter på thai men den är liten och fin.
Lika underbart vatten som runt Hong.

image

På vägen tillbaka till Ao Nang stannade vi och snorklade vid Koh Dang..? เกาะแดง vet inte hur man skriver eller säger det på engelska.
Det var en cool liten ö som jag nog aldrig tidigare varit vid men ändå tog jag ingen bild hehehe.

Ska sno bilder av mina päron sen.

image

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till ไปเที่ยวทะเล

  1. So nice!! Måste ta en sånhär båttur igen gjorde det också med mina föräldrar för några år sen, så vackert! Bättre än att frysa röven av sig i Saweden!;)

Kommentera

