EN LITEN JAG SNODDE AV NIO TILL FEM

10 saker jag tycker om:
– En iste som har den perfekta blandningen av surt, salt och sött en stekande dag som denna.
– Ta en kvällsdusch och lägga sig och sova i rena sträva lakan i ett lagom svalt rum och bli spoonad av någon man älskar.
– Att vakna på morgonen bredvid Ri, att få äta frukost med honom och sedan få umgås en hel dag utan att någon måste iväg och jobba eller till skolan. Händer aldrig.
– Vara övertrött och skratta åt allt.
– Solnedgången.
– Bada i klart och fint vatten.
– Pannkakor med glass och jordgubbar.
– När det är nystädat och luktar gott hemma.
– Att resa.
– Äta gårdagens godis till frukost.

9 saker jag tycker mindre om:
– Vakna svettig.
– Att inte veta vad som sker i sommar.
– Att sakna folk.
– Korv.
– Polisen i Thailand.
– Oljudet från när de bankar ner cementpålar i marken utanför mig som är ca 50 cm i diameter. Start 08.00 slut 18.00. Varje dag. I över en vecka nu.
– När jag känner att jag inte hinner med/skjuter upp sånt som är viktigt.
– Finnar.
– Att må illa.

8 bloggar jag läser:
Det får bli åtta av alla de bloggar jag läser.
Knivlisa
Spiderchick
Lady Dahmer
Gaymasen
Nio till fem
Hanapee
Egoina
Kenzas

7 saker jag vill göra i framtiden:
– Bygga ett litet bekvämt hus i en liten by långt bort från Ao Nang.
– Åka till Mexico, Bali, Korea, Australien och Italien.
– Starta ett företag och tjäna tillräckligt med pengar för att leva ett bra liv.
– Gifta mig och få små barn som liknar mig och Ri.
– Odla en frukt- och grönsaksträdgård.
– Surfa (dock inte i Australien för jag vill inte bli uppäten av en haj).
– Åka till Ao Luk och leka Tree Top.

6 saker jag är rädd för:
– Att någon jag älskar ska bli sjuk, skadad eller dö.
– Att jag aldrig kommer klura ut hur mitt liv ska kunna fungera här.
– Spöken och andar.
– Hundar.
– Att spräcka skallen.
– Att bli våldtagen.

5 platser jag tycker om att vara på:
– På en båt i havet med vinden i håret och musik i öronen.
– I mammas och pappas jacuzzi.
– Vid vattnet med fina vänner och en liten slurp vin.
– Inkrånglad i en perfekt varm skedning med en go’ vän.
– På en mysig bar på standen i solnedgången.

4 ord som beskriver mig:
– Envis.
– Snäll.
– Rolig (tycker iaf jag. Vet att Dempa inte håller med om detta:)) )
– Irriterande…. just nu enligt Ri.

3 saker jag ser fram emot:
– Att Stella och Leo kommer idag.
– Regnsäsongen.
– Att åka till Sverige. Men samtidigt inte?

2 bra filmer:
Just nu:
Wanderlust
Django Unchained

1 bra låt:

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till EN LITEN JAG SNODDE AV NIO TILL FEM

  1. Sara skriver:

    Varför vill du flytta från ao nang? Verkar ju vara himlans mysigt där.

  2. rs skriver:

    vad sjunger han??

Kommentera

