BARCELONA

b1

Såhär najs väder hade vi i Barcelona igår. Vi åt frunch ute i solen och sedan promenerade vi till en park som heter Cyutadella och satte oss i gräset en stund och njöt av en flaska……….. vatten.

Här någonstans kom vi på en asrolig lek till er, mina kära läsare! Håll utkik det kommer upp snart. Stora priser kan vinnas!!!

Sen följde jag med Fredrik till jobbet, som den stöttande syster jag är. Kunde ju inte neka fattigstackarn att få tjäna några slantar och jag tänkte att det kanske kunde bli en spännande dag. Och det blev det.

Otroligt mycket att göra på jobbet hade han…….. inte. Så vi fick göra det bästa av situationen. Jag lärde mig cykla igen och sen spelade vi tennis med två skärbrädor och en klump tejp.
Efter det kom vi på det roligaste spelet ever. SOCKER-BM!!!!

Det går ut på att man hade fem påsar med socker som man ska kasta i några skålar och på några skärbrädor och försten till 50 eller 100 vinner. OBS man bör ha mycket tid annars kan spelet upplevas som tråkigt.
b6b3b4Sen gjorde vi avocadopasta, baguette och tomatsallad och kollade på solsidan hemma hos fredrik tills jag däckade någon gång innan tolv. Det hade börjat regna vid fyra-fem på eftermiddagen och regnat i flera timmar så det var otroligt kallt. Husen här är ju lika täta som i Thailand vilket betyder att om det är 13 grader ute så är det max 15 grader inne.

Sov i strumpor, långärmad tröja och Fredriks stickade al paco/lama-tröja.

Det sista ljudet jag gjorde ifrån mig innan jag somnade (med magen full av marabou choklad) var ett skratt.

Det här inlägget postades i sverige och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

