körkort

Gah. Sitter hemma och svettar ner soffan och tycker att livet är jobbigt.

Det är varmt ute nu……….:(

Nej, men jag får damp på att det ska vara så jäkla krångligt att fatta hur jag ska få mitt thailändska körkort. Hade ju fixat allt innan jag åkte till Sverige men alla säger till mig att det inte är bra om jag åker dit själv, bäst om Ri följer med.Och nu har jag googlat (inte bra, jag vet) och kommit fram till att jag behöver ett internationellt körkort för att få mitt thailändska? Någon som vet om detta stämmer???

För då måste jag beställa ett nu………….

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till körkort

  1. Tess skriver:

    Jag har haft några gäster på hotellet där jag jobbade som bodde i Thailand och hade skaffat körkort. Alla som hade ett sa att man bara behövde en kopia på sitt svenska körkort, ett typ intyg från doktorn att man är frisk, papper från imigrarionsverket ( du måste säga till dom att du vill ha thailändsk körkort) sen när man fått det pappret så måste man göra körkortet inom en vecka eller så. Det var iallafall så de sa att gjorde för att få deras thai körkort.

  2. Karin L skriver:

    Jag skaffade Thai-körkort när jag kom hit för 1 år sedan, men det förberedde jag i Sverige genom att först skaffa internationellt körkort via Motormännen!!! Tror det är allra lättast så. Det enda vi gjorde var att åka till transportmyndigheten och göra ett test (typ färgtest och reaktionstest) sen bara fick vi thai-körkort!!!! Jo, sen är det som Tess skriver, alla intygen ska ju vara med, friskintyg från läkare (som inte gjorde ett skit mer än skrev ett papper och tog betalt!) och de andra sedvanliga pappren, som Tess skriver om! Men om du har svenskt körkort måste man få det översatt först. Vet inte om det bara räcker med engelska, men skulle tro det och det räcker ju då inte med att du översätter det. Så skaffa internationellt körkort först! Tror det blir lättast, eller få översatt ditt körkort på ambassaden eller vart du nu kan gå/skicka det i ditt fall!

Kommentera

