last friday night

20130927_185825Mitt gigantiska matsalsbord fulldukat kvällen till ära. Asiens segaste baguette i Elaylas näve och ett glas glöggsmakande ”sangria” i handen på Ella.  Gorgeous…

20130927_185929Moussakan ville inte fastna på bild men den smakade helt jävla underbart?! Kan bero på att jag öste på med en hel mozarellaost på den:)))) (obs ingen sån där liten fjuttig boll som man kan köpa på konsum i Sverige, detta var 250g.)

20130928_000731När Ella åkte hem så gick vi ut tillsammans med Elaylas kompisar. Vi gick bland annat till Boogie bar där jag aldrig varit förut……… Men det var ju Blue Water Cafe fast med ny inredning och nytt namn!!
Älskade bandet. Stilen. Musiken. Buy one get one free för ölen (samma som förr).

Vill gå dit igen.
Kanske dra med mig mannen någon kväll. Han kan behöva rastas lite ute bland folk den lilla grottmänniskan.

Sen gick vi till Chang bar………….. mjeh. Alltså ju mer åren går desto större blir baren. Desto omysigare blir baren. Desto drygare blir personalen. DESTO DYRARE BLIR ÖLEN. Desto högre blir musiken. Desto äldre blir jag. Desto yngre blir barpojkarna?! Och desto mer ogillar jag stället:(((
Bara rövskakande fjortisar där……… hånglandes med varandra……. sippandes på sina små buckets……. i jättekorta kjolar och små kepsar på sniskan…….

Ok. Har insett nu att det visst är jag som blivit en gammelhagga.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

