mår iaf lite bättre nu

Åh vilken underbar natt jag haft. Somnade i soffan igår kväll vid tio och var helt slut och andfådd.
Vaknade sedan klockan halv tre på natten av att jag inte kunde andas för att Ri lagt ett stort jävla berg med kokt skivad ingefära över hela mitt bröst. Det var så jäkla tungt och jag blev så arg så jag nästan började gråta.
Det var inte förrän när jag vaknade nästa gång vid fem av andnöd igen som jag långsamt började inse att det kan möjligtvis kanske eventuellt ha varit en dröm…. hittade inga spår av ingefära i sängen iaf.

Åkte iaf till sjukan vid halv sex på morgonen för att införskaffa lite härliga piller mot hosta och andningssvårigheter.
Sjukt skönt att ha bil. Hade ju ramlat av moppen annars. Sjukt skönt att det inte är någon trafik den tiden så Ri kunde köra och jag kunde fälla ner sätet och relaxa.

image

Skönt också att Ri är bra på thai för sköterskan kunde typ ingen engelska alls.
Dock så ville hon först inte ge mig den medicinen jag ville ha. Hon ville ge mig ipren och allergitabletter:)))) eller mitt leende var nog mest såhär glatt:

image

Hälsningar ”pannan” och ”hålögat” som är mina smeknamn.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

