chinese vegetarian festival

Min favorithögtid har kommit och jag har missat det roliga!! Har så länge försökt hitta information om vad fasen det är de håller på med men kommer aldrig fram till nåt vettigt svar.

Såg detta för fyra år sen för första gången och tyckte att det var hur spännande som helst.
Hela Nopparathara stranden var full av vitklädda thaikineser som sprang runt som galningar och var besatta av demoner. Typ.

I en hel månad äter de vegetariskt och avstår från sex. Därför finns sjukt mycket vegetarisk mat att köpa överallt. Asbra!!
Sen vid någon tidpunkt så blir de typ besatta av något/någon (inte alla) och då måste de skära ut det här som är i dem.

Idag smällde de sina jäkla smällare (som jag hatar efter en nära döden-upplevelse som vi kan ta en annan gång) och trummade på sina trummor och åkte runt i Ao Nang.

Det jag missade var när de skar sig i tungorna och spettade sig själva med diverse saker! Tur nog så visade mina vänner mig blodet på marken:)))) kom någon minut för sent för att få se detta live.

image

image

image

Fast det sjukaste jag sett var förra året när de hissade upp ett litet litet barn på en typ tio meter hög bambupåle och lät henne dansa där uppe.
Ska se om jag lyckas få tag i videon jag spelade in. Var helt sjuuuukt rädd och skakis i flera timmar efter det.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till chinese vegetarian festival

  1. Ja, det är en märklig tradition.. Helt plötsligt är alla vännerna ”vegetarianer” men äter kött ändå eller produkter som innehåller fel saker haha.. Här är det mest smällare och parader..!?;)

Kommentera

