hemma igen

Jag kan prata thai. Glaang och mina inlaws pratar sydthai…..

Så jag har vart tyst rätt mycket de senaste dagarna. Suttit på en stol. Krafsat folk i handflatorna och sagt salam aleikum.

Och så har jag gjort detta:

image

Kollat på när Ri lagat mat till mig över elden med pannlampan på. Kossan slaktades på morgonen så det var en hel del kött att laga till och sälja = ingenstans att laga mat = får leva som back in the days.

Senare på kvällen kom typ 15 män över och mumsade kokta inälvor med dipp. Satt på en bänk och kollade på när de slet i tarmarna och frågade tusen gånger varför jag inte ville smaka……

image

Nästa morgon for alla till moskén utom jag. Det finns gränser för vad man gör frivilligt kl 06.30 och ungefär där någonstans går väl min.
När alla kom tillbaka så kom hela tjocka släkten+vänner+bekanta+de som ville ha soppa och curry.

image

Sen åkte jag, Ri och hans kompisar till ett vattenfall. Badade dock inte pga glömde burkinin hemma.

Nerå.
Det var kallt och regnigt.

image

Näcken i bäcken.

image

Sen åkte vi tillbaka till Palian och där var det superfint väder.

image

Käkade som tam längs stranden.

image

Väl hemma igen satte jag mig på en stol och stirrade på barnen när de lekte. Och Ris typ 30-åriga kusin som fjärtar högst i hela asien. Som jag råkade se naken….

image

image

Till slut fick jag vara med och leka vilket var tur eftersom det är ganska lätt att umgås där. Inte så mycket snack. Ungarna är ju som Leo×4 så bara man hakar på Ben10/robot/krig/monster-grejen så tycker de om en:))))

image

Vid tio var jag död efter släktträff, fika hos Ris kusin vars mamma ÄLSKAR mig, vattenfallet, picknicken, leken och lilla utflykten till seven:)) och ville sova.
Kollade lite lakon (thaisåpa) med Ris mor och moster och lät en myrfamilj bygga bo på mig. Har nu prickar över hela benen:(

Sen kom även Ris damp-kusin….

PS. Blev stoppad i en poliskontroll i Trang men slapp problem pga sött ansikte:))))

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

