hjälp

Ja……..!!

Det är sant. Skojar inte. Ljuger inte. Hur som helst. Jag behöver hjälp.

Jag har köpt ett kylskåp (med frys!!!) och idag hittade jag detta.
image

En sladd och någon slags beskrivning.
image

Hjälp mig jag fattar inte!! Kommer jag att dö?? Vad ska jag göra? Gräva ett hål i marken?

De levererade kylskåpet och ställde det i mitt kök när jag inte var hemma så jag bara pluggade in det i väggen. Åh.

image

Såhär ser det ut.

Usch har ingen bra dag idag. Eller den går väldigt upp och ner. Var på immigration och fixade min 90 day report. Skypeade med Stellisen. Shoppade ett par för små shorts på marknaden. Köpte ett par goa jeans som passade:))

Humöret börjar dock gå neråt nu för jag vet inte vad jag ska göra efter jobbet. Vill inte vara ensam hemma. Vill inte gå ut. Kom och mys med mig den som kan! Snälla?

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till hjälp

  1. Karin L skriver:

    Frida, ”sladden” är en jord-sladd. Alltså att du jordar kylskåpet. Tror jag dock inte alls är nödvändigt. De har gjort det med vår ugn och tvättmaskin, men frysen låter lite överkurs. Tror inte du klarar att jorda själv om du inte vet vad du sysslar med, så det får bli en elektriker! Och de som installerar sätter INTE in jorden (här i Thailand) om man inte säger till!!! Spisfläkten hos oss i en helt ny lägenhet var tex inte jordad och jag fick mig en fruktansvärt rejäl ”pilla” som kändes även i hjärtat!!! Så jord är viktigt, men kanske inte så viktigt för kylskåpet om det inte blir kortslutning och frysen smälter isen och du tar på vattnet och kylen samtidigt!
    /Karin

  2. Leif Åkerberg skriver:

    Hej kära dotter instämmer med Karin. Du behöver inte vara orolig. .Risken finns bara om du ska in i motorn och pilla och det ska du ju absolut inte göra. I Sverige är elkontakten inbyggd med jordning därför finns det inte en sån sladd.
    Ha de bra Frida.
    Pappa

  3. Madde skriver:

    Min bästa vän jag kommer snart ner, stå ut tills de för sen ska du hänga med oss och om du vill kan du få sova mellan oss på hotell 🙂 älskar dig vännen och saknar dig en massa. Skulle vilja vara din sambo ja.

Kommentera

