jag lever

Men det är knappt. Nästan så man fryser ihjäl när man går utanför dörren. Usch. Gömmer mig i min vinterjacka strl 152………… inköpt vintern -02

somSprutade precis ner skärmen på datorn med en utsökt syrlig mandarin/clementin…. babyapelsin….. gött. Inte som äckliga mandariner i Thailand. Alldeles för söta:))

Hur som.

Fullt upp har jag haft sen jag kom hit. Har ju hunnit med en del på de få dagarna jag varit här ändå måste jag säga.

sweHar käkat julfrulle varje dag. Utom en dag då jag var på IKEA med mor.

swe3Har käkat donken med Emzlurk…………

swe4Och spenatsuppe… så jäkla gött.

swe5Har bakat julgodis med Jessica och Ellinor.

swe2Och så har jag åkt en jäkla massa buss! Fy satan vad mycket tid det går åt till att åka kommunalt. Vänta på bussar och ha sig. Sitta och trängas med andra. Har ju vart iväg och shoppat en hel del men också lämnat tillbaka 90% av det jag shoppat pga beslutsångest.

Men idag tror jag att jag hittat en nyårsoutfit!! Den är inte komplett ännu…. måste ju tydligen vara perfekt som en liten prinsessa för Stella så hon inte blir besviken. Blir lite sporty spice………

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

En kommentar till jag lever

  1. Karin L skriver:

    Jasså? Du är tillbaka i kalla Sverige igen??? Fast här är faktisk oxå rätt kallt. Jag menar när det borde vara åtminstone 30 grader så har vi haft ungefär 20-23 grader utomhus och ca 25 grader inomhus. Och har man då klinker överallt, som man har här, så behöver jag i alla fall strumpor för att inte frysa!!!! Och givetvis en tjockare tröja på kvällarna utomhus. Har inte suttit ute och ätit på balkongen på över 2 veckor!!!! Huuuuhhhh….. önskar mig värme i julklapp!!!
    Ha det så bra i Svea-land och önskar dig en riktigt God Jul!

Kommentera

