julafton

Så igår fick jag fira min första jul i Sverige på fem år och inte en endaste liten snöflinga kom..

Började dagen tidigt på Arlanda där jag och far hämtade upp Fredrik. Sen åkte vi hem, fick leta julstrumpor, käkade gröt och kollade på Sunes jul.
image

image

Sen kom släkten och så käkade vi en massa mat. Jag åt till och med julskinka och hipsterpastej (från Urban deli) (tydligen viktigt).
image

image

Kvinnorna i köket….. fy! Dåligt uppdelade arbetsuppgifter.
image

image

Jag åt även lax!! Dock endast för att få äta av wasabikrämen innan jag kom på att jag kunde äta den med köttbullarna.
image

Min överklassbror och hipstersysling.
image

Sen hade pappa bildspel med gamla fina bilder från Tolita. Tänk om man levt på den här tiden…. då hade man fått vart med och posat med fina bilarna utanför farmor och farfar Åkerbergs lanthandel! Den ni!!
Spana min fräcka pappa till vänster.
image

Sen skrapade vi trisslotter. Nio lotter…. vann trettio kronor.
Jag vann dock en sånglek. En flaska champagne som delas ut nästa jul. Måste komma ihåg detta så de skickar ner en till mig!
image

Gissa vem som tog guldklimpen i paradisasken… he.. he.

Sen delade vi ut några julklappar och spelade lite tärning innan alla gick och la sig och sov.

Mysig jul.

Idag blir det sängläge hela dagen.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

