så lämnar vi det gamla bakom oss och blickar framåt

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?

La upp en videoblogg här, köpte blommor till min partner, samlade på mig meriten ”kassavana” till mitt CV, gillade Ben&Jerrys och skämdes nästan inte (jo), köpte en bil, förlorade mina två kattungar till döden, gjorde slut med Ri och fick ett trasigt hjärta, firade jul i Sverige…… vilket jag gjort förr men inte sen jag flyttade hit.
vinterMen sån besvikelse när det var barmark och SOLEN GICK NER KLOCKAN TRE!!

Vilka länder besökte du?
Sverige och Spanien. Och sen Sverige igen!

Vad var din största framgång 2013?
Öh. Kanske att jag nästan fick alla rätt på mitt slutprov i skolan för ett år sen? Och klarade mig utmärkt i årskurs två fast jag inte trodde det? Och sen fick jobb i Sverige fast jag inte trodde det? Och sen ägde alla i min klass genom att vara bäst när jag kom tillbaka igen?

Bästa köpet?
Mitt kylskåp:)) Som är fullt av ÄTBARA saker för första gången sen jag köpte det.
IMG_20140101_205620Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många saker. När jag och Denice var på Koh Samui med Stella, när jag hade skojskojskoj med massa gamla vänner i Sverige som jag inte sett på år och dar, när Ri sa ”Imorgon åker vi och hämtar vår bil!” och så självklart när vi hämtade den.

Och ledsen?
Har väl varit ledsen de senaste tre månaderna och den som inte vet varför borde LÄSA LITE NOGGRANNARE!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare helt klart.

Vad önskar du att du gjort mer?
Kanske tagit tag i saker innan de blivit allt för stora och förstört allt. Och sen när allt redan var förstört så önskar jag att jag hade känt efter och bara gråtit sönder mig själv för att sen bli bra igen.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösat bort mina besparingar på öl:)

Blev du kär i år?

Nej. Jag var kär och tror att jag fortfarande är det.

Favoritprogram på TV?
Det finns en anledning till att Ri fick teven när vi flyttade isär. Har nog inte rört den en enda gång.

Bästa boken du läste i år?
Det vettefasen…

Bästa matupplevelsen?
Kanske biffstroganoffen som jag och Stella gjorde.
stroganoff

Något du önskade dig och fick?

En bil. Ett kylskåp. Action. En bok. Jobb. En kissa-i-sängen-utan-att-förstöra-madrassen-vaxduk………

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Käkade hotellfrukost med mor och far, jobbade och åt på restaurang med min far och Ri….. sen tror jag vi sörplade rödvin hemma som gamlingar?

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja. Men allt händer väl av en anledning antar jag:)

Vad fick dig att må bra?
Kompizzar<3

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Ett gymkort.

Vilken kändis var du mest sugen på?
index

Mjehehhehe *dreglar*

Vem saknade du?
Många som alltid.

De bästa nya människorna du träffade?
Träffade så många som var både bra och dåliga men den bästa var nog denna!
bubblizz

Högsta önskan just nu?
Att jag ska komma på vad jag vill med mitt liv. Alltså komma på nya planer som bara har med MIG att göra. Att jag ska lära mig vara själv, ta hand om mig själv och inte vara ledsen något mer.

Däför blir mina nyårs……planer såhär:

  • Börja träna, inte för att fit is the new skinny men för att få lite rutin
  • Äta frukost, lunch och middag
  • LAGA MAT HEMMA
  • Lära mig mer om feminism
  • Börja spara pengar
  • Prata mer thai
  • Tvinga mig själv att göra saker jag tycker är jobbigt
  • Ojojoj, såååå klyschigt men lära känna mig själv och ta reda på vad jag vill
  • Sluta göra runda kanter på mina bilder för det tar alldeles för lång tid
  • Gå till tandläkaren
Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till så lämnar vi det gamla bakom oss och blickar framåt

  1. jessicus skriver:

    GULLLIZZZ xD ❤

  2. mamsen skriver:

    bra mål för framtiden Frida

Kommentera

