min lediga dag

Igår bankade Stella på dörren klockan tjugo över tio så jag var ju tvungen att vakna efter att ha sovit cirka fem timmar. Något trött… Var ute dagen innan men mådde fint som en kalv ändå.

Så vi åkte till stranden med Elayla efter några timmars skvaller om allt spännande som hänt hemma hos Bass föräldrar där hon varit i en vecka…. Surat-sjukan hade slagit till rejält på henne och det passade bra ihop med min flamsiga övertrötthet.

Vi kelade galet på stranden och var så upptagna att vi inte ens märkte när två båtar krockade och den ena båten började sjunka. Men sen var vi snabba att simma iväg med badringen för att hjälpa till…… eller kolla.

20140223_153353Sjukt spännande. Kollade dock mest på alla spänniga faranger som ”hjälpte till” att försöka dra upp båten på stranden, haha så kul. En stod och drack öl, en annan tog selfies.

20140223_160856Jätteskönt väder också, blev ganska molnigt så man flöt inte ut som en blöt fläck.

20140223_170152Sen blev Stella uttråkad så vi var tvugna att åka hem och äta tacopaj till middag.

På kvällen rullade vi till Boogie bar.

20140224_003906Jag var rätt så snorig och vi båda led av solsting eller något. Vi hade superskoj och sen gjorde vi misstaget att rulla vidare till Chang bar för där mötte vi en svensk som ville sitta och snacka med oss HELA KVÄLLEN. Så jäkla jobbigt.
Vi kom ju på sen när vi åkte hem att vi bara borde sagt att vi ville umgås utan honom men snälla/dumma som vi är lät vi han sitta där och tråka ut oss. Sen bjöd han in oss på vin i hans vardagsrum och det var jättetrevligt! Eller, vi tackade nej och gömde oss på toan tills vi trodde han hade gått hem men självklart hittade han oss när vi skulle åka hem.

Så han fick följa med hem.

Nej.

Icke.

Stella väckte mig i morse och sa hej då innan hon körde tillbaka till Suratthani så nu är jag all by myself igen, inte ens katten är hemma. Men ikväll kommer Ri hit och lagar biffcurry till mig om jag orkar ta mig till markaden någon gång.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

