min kisse är lite störd

När jag kom hem från Koh Samui i söndags hittade jag ju kattafan på taket. Ri fick klättra upp i mitt lilla papayaträd och grabba tag i nackskinnet på henne så fick jag fånga henne. Nästa dag när jag kommer hem från skolan, vad ser jag då??

20140408_150126Började då misstänka att det är några onda andar eller något som lockar upp henne på taket för hon VÄGRAR hoppa ner själv. Körde fram bilen till henne så hoppet inte skulle bli så högt.

20140408_150134Hon VILL ju hoppa men hon kan inte. Askonstigt.

Och så sov jag över hos Elayla natten till idag, stackars kissen fick vara ute hela natten och PRECIS SOM JAG MISSTÄNKT så hör jag henne på ”vinden” när jag står i duschen. Såg hennes lilla tass titta fram genom hålet som Ri gjort i köket för att jag inte ska behöva gå in till grannarna och hämta henne där. Så öppnade hon luckan själv och hoppade ner på spisen. Duktig katt.

Men sjukt konstig katt också.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

