last friday

I fredags kände jag mig så himla flitig plus att jag var på sjukt bra humör. Började morgonen med hemmafrubestyr som att vaska kläder för hand och göra storkok och frysa in mat för fattigare tider (som nu).

Sen åkte jag till skolan och hämtade upp massa papper, åkte till immigration och satt lydigt och väntade på min tur i typ en timme.

20140411_133701Förlängde mitt visum, de glömde ta betalt för det och snäll/korkad som jag är så sa jag till och fick därför äran att betala 1900 baht. Tänker att det ger mig bra karma.

Sen betalade jag lite försenade räkningar och ALLA där på elkontoret eller vad det heter blev kära i mig och en man erbjöd mig att gnaga på hans majskolv…. alltså en riktig majskolv inte något snuskigt. Kom att tänka på en fråga vi fick i skolan som var Vad är det trevligaste du kan göra i Thailand? Och alltså jaaaaaa, prata thai är något som gör dig älskad forever.

Sen var det stranden en stund, handla mat, ut på en powerwalk, hem och laga middag, bjuda över Elayla och äta moussaka tillsammans.

20140411_203645Sen skulle vi gå ut men åkte hem till Elayla och drack vin med Eva hela natten lång istället.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

