har varit i civilisationen

Japp då var det helg och jag har blivit svennig, jobbar måndag till fredag helt vanliga arbetstider och jag är inte van detta. Det betyder alltså att måndag till fredag är jag DÖD på kvällarna och däckar SENAST halv elva…… ujujuj. Jag som för två veckor sen hade problem med att somna innan klockan ett. Orkar knappt leva fredag eftermiddag nu.

Men igår lagade jag pizza till oss vuxna (hähä känns som att jag ljuger när jag kallar mig själv vuxen) och efter det försökte jag kolla på Orange is the new black men somnade rätt fort…. fick iaf beröm för pizzan:)))

20140516_191543Det var dock flygmyreinvasion eftersom det regnat precis innan solen gick ner så pizzan blev nog inte helt vegetarisk….. men extra protein kan alltid behövas!

Idag vaknade jag klockan sju. Hm. Inte van att ha fönster i sovrummet så jag vaknar ju varje morgon klockan sex och lyckas inte sova jättelänge efter det. Skypade med familjen i Sverige, kollade på serier, gick iväg till resorten och käkade brunchbuffé och hade det gött.

På eftermiddagen åkte jag till Chaweng och brände över tusen bath:(( Jag som hade en ruskigt snål budget den här månaden eftersom jag bor och äter gratis. Vill ju spara pengar så jag har råd att köpa en flygbiljett till Sverige… konstigt nog rättfärdigade jag mitt slöseri med pengar med att det var saker jag behöver i Sverige. Hm. Skallen alltså, vad den kan få för sig saker.

20140517_181801Drack en otroligt efterlängtad cha yen på stranden…. dock var den något vattnig. MÅSTE HITTA NÅGOT STÄLLE I NÄRHETEN SOM SÄLJER GOD CHA YEN! Ska nog cruisa lite imorrn och leta.

20140517_180855 20140517_182044Sen kom ett oväder väldigt snabbt. Då cruisade jag runt lite, svassade omkring på central och lekte rik, lät butiksbiträden prova kokoskrämer på mig och spruta dyr parfym på mina armar, åkte till en nattmarknad som var supertrist, åkte till en annan och åt en pirog och köpte ett par solbrillor, satte mig på en bar en stund och spanade på människor och sen rullade jag hemåt pga blev en trött bebis.

Så nu är det läggdags! Herre gud klockan är ju snart elva!!

 

Hälsningar bebis/gammal gammal tant

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

