slappsöndag

Tog sovmorgon till halv tio!! Käkade frukost i lugn och ro, tog en omelett med ost på och la på en rostad mörk macka. Så glad att det finns riktigt bröd här, annars brukar jag ju inte käka mackor. Tänk om det fanns hushållsost och bregott…. skivad gurka, tomat och örtsalt… gah.

image

Efter frukosten duggade det lite så jag låg hemma ett tag och gjorde ingenting. Sen gick jag till stranden och satte mig under ett träd.

image

Lyssnade på poddar, grävde i sanden som den fyraåring jag är, ritade och tog lite kort.

image

Sen gick jag hem till lilla grodan som sitter utanför ytterdörren och försöker gömma sig från hunden.

Eftersom det var söndag åkte jag och köpte iste, chips, choklad och en jordgubbsstång. Sen var det asgod sockerkaka till efterrätt på kvällen så rätt lyckad svullosöndag.

Min värdfamilj vet ju ännu inte vilken gottegris jag är, har inte vågat visa mitt riktiga jag helt ännu… De verkar inte ha något sockersug alls?! Men jag ser det än så länge som något bra, köper endast godis och sånt på söndagar så jag tänker att det här är lite rehab för mitt sockerberoende:)))

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till slappsöndag

  1. CrazyGuyinThailand skriver:

    Groda? jag trodde det var nya Godzilla film affishen 😀 😀

  2. OST skriver:

    Swimpex säljer bla prästost i Thailand

Kommentera

