lördag-söndag i chaweng

GAH jag har sovit cirka tre timmar i natt…… morse. Åkte till Chaweng igår efter att jag blivit klar med jobbet, hade fyrkantiga ögon av datorn, cruisade runt lite, åkte till Bravo coffee och sörplade en utsökt kiwi soda.

IMG_20140621_172652Älskar att få dricka ur en kanna! Känns typ franskt av någon anledning?

Sen började det spöregna och jag fick en fryschock och ville gråta, hittade ett hostel på internet som hade en säng i ett dorm till mig för 160 baht och ville då gråta av glädje! Åkte dit i regnet och blev otroligt chockad över hur fräscht det var. Hade väntat mig en påse bajs för det priset ju.

Sen gick jag till Lipsmackers……. kanske borde hitta en annan bar att gå till för att variera lite? Aja, känner ju de flesta där nu inklusive stammisarna så det är enkelt. Det blev storm och strömavbrott så vi satt där med tända ljus och myste. Sen gick vi allesammans till Hush bar, Green Mango och sen var det bara jag och God kvar så vi gick till Jimi Hendrix och spelade biljard och det var så jäkla kul för jag ägde verkligen! Känner mig SÅ stolt över att jag vann över en thai tre gånger i rad och därför fick alla mina drinkar gratis:))))

Det var dock mindre mysigt att sova i mitt dorm sen. Kom dit kl sex på morgonen och lyckades sova i tre timmar i fotsvettstanken sen blev klockan nio och rummet blev skitvarmt och de två fläktarna som fanns i rummet blåste inte på mig.

Efter khao man gai till frukost rullade jag söderut mot djungeln och har sen dess legat som en strandad val i sängen och ojjat mig över min sömnbrist och försökt att inte sova så jag kan sova nu ikväll. Eller nej, har varit och köpt öl samt ätit pastamiddag med min värdfamilj.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till lördag-söndag i chaweng

  1. Jenny skriver:

    Hej hej!
    Jag tänkte kolla lite med dig eftersom du bor i sköna thailand:)
    Kolla lite hur vädret är i december, januari är ? Februari vet ja lite för vi var där för två år sen å då var de kanon väder.
    Tänkte dra dit på smekmånad så har du några idéer om platser å saker å hitta på så skulle de vara kanon med lite sådana förslag 🙂

    Och jag gillar din blogg de får mig å längta tillbaka. så fortsätt blogga på 😉

    Mvh Jenny

    • Det är ju olika olika år och vart i Thailand men det brukar vara finfint under de månaderna. December kan ha aningen mer regn men det behöver inte regna alls, annars brukar det vara riktigt skönt väder. Soligt och varmt på dagarna men lite svalare på kvällar och nätter. Det är ju ”vinter” då. Från februari blir det bara svettigare och svettigare dag för dag.

      Hm. Beror ju på vad ni vill ha för nåt. Jag tycker själv att Pai som ligger i norra Thailand är så sjukt vackert och mysigt och underbart eftersom det är lite kallare där. Men antar att ni vill ha sol och bad. Då skulle jag rekommendera Koh Lipe, Koh Jum och Similan islands även fast jag aldrig varit där. Små vackra öar där man bara tar det lugnt och typ dyker/snorklar. Annars rekommenderar jag klättring på Railey i Krabi, båtturer till fina öar och stränder, avråder elefantridning pga synd om djuren, besöka tempel osv.

      Förlåt för segt svar. Hoppas det här var till lite hjälp iaf:))

Kommentera

