har inte vanan inne

Har inte skrivit på länge pga är inte van men ofta kommer jag på saker jag borde skriva eller bilder jag borde ladda upp men sen är jag inte på humör när jag väl har tid.

Idag är ändå en bra dag, mitt humör styrs OTROLIGT mycket av yttre faktorer och en mycket liten sak kan göra mig så jäkla deppig, typ tråkig middag. Då tänker jag bara på hur mycket jag hatar att bo här osv. Men idag har jag ändå haft en ganska bra dag, ganska bra är ett mycket bra betyg från mig just nu.
Det har varit mulet, blåsigt och till och med lite regn på eftermiddagen, jag har  inte svettats, har tvättat sängkläder, fått höra saker som gjort mig glad på skype, skrubbat hela kroppen ren och len och så träffade jag en thai som jag pratade med när jag åt middag. Annars är det ju typ bara yoga-galna amerikaner där och jag ooooorkaaaar inteeee. Orkar inte svara på samma gamla frågor och inte kunna ställa en enda fråga tillbaka för jag kunde inte bry mig mindre?! Så, jag bor ju i Thailand för att jag gillar landet, människorna osv. Uppskattade därför ett samtal med en thai och vart på bra humör, de förstår mig mer.

Lyckades även äntligen få en bild på min rosa granne!!

image

image

Har aldrig sett en rosa buffel förut och nu har jag bott granne med en i flera månader och försökt så många gånger att få en bra bild, gracias.

Mission complete.
Nu kan jag flytta.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till har inte vanan inne

  1. sandra skriver:

    Kommer du bo kvar på Samui permanent nu alltså?

    Förstår att det inte alltid finns lust till att blogga, men är kul när du gör det iaf då din blogg är den enda som är värd att läsa =).

Kommentera

