sista helgen själv

Woh. Njuter av min sista ensamma helg här på ön. Firade med att gå till tandläkaren och laga en tand som varit trasig sen -97 men som de senaste månaderna gjort så jävla ont. Slipade även bort lite lim som satt på insidan av tänderna från min retainer som jag retat mig på sen förra sommaren när jag drog av tråden. 3800 baht. Ska tillbaka igen nästa vecka om jag har tid och laga ett hål i min visdomstand som typ går upp till hjärnan och två andra småhål. Hihi. Så går det om man äter godis varje dag och skiter i att gå till tandläkaren i sex år.

image

Dreglar och kan inte göra pussmun, har ändå ingen att pussa på just nu så det gör inte så mycket.

Hela kalaset kommer kosta mig 8200 baht men försöker glädja mig med att det skulle kostat aningen mer i Sverige…?

Nu har jag ju som sagt inte varit hos tandläkaren på ett tag men alltså säg mig om det är såhär överallt: Han hade en liten kamera som han tog kort på alla mina hål med och visade före och efter-bilder på en skärm! Blev väldigt imponerad. Och äcklad. Vill inte ha meterdjupa svarta hål i munnen:( Det är ju inte rymden.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

