loi kratong

image

Hittade en skorpion på golvet idag precis när jag skulle släppa lös ungarna efter frukosten. Typ fyra centimeter från min fot låg den och väntade på att gå till attack… hade nog väntat rätt länge för när jag tog sopskyffeln och sopade upp den var den stendöd:))

Idag är det Loi Kratong och jag ska snart till skolan och göra min egna kratong. Japp. Har börjat skolan nu också och har fått två franska klasskamrater… öhh. Blä. Måste kanske säga till om att få byta för jag har en känsla av att mycket av min tid kommer att gå åt till att förklara saker jag redan vet för fransmännen….

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

