dag 3

Idag är den jobbigaste dagen hittills. Kanske för att jag hållt igång HELA dagen och knappt sovit i natt… har tänkt på mat sen jag vaknade i morse och njuter SÅ av en shake med banan i nu. Banan, galia, cantaloup, chia, kokos, jordgubbe och blåbärsjuice.

Anledningen till min sömnbrist var igår kväll alla underliga ljud som skrämde livet ur mig, trodde folk bröt sig in och hunden snarkade. Sämsta vakthunden.
Sen väckte byrackan mig halv sju (sovmorgon my ass) och jag skulle ge henne en godis men på väg till kylskåpet möter jag denna:

image

SOM jag har nojjat under mina år i Thailand att jag en vacker dag ska stå öga mot öga mot en giant centipede…. idag var dagen. Jag var så rädd att jag ställde mig i trappan och panikgooglade (oväntat va) och fick bara upp förslag som giant monster centipede och you will be amazed by how quickly the thai giant centipedes can move and how big they can get and how much it hurts when they bite you and you slowly die all by yourself in the djungle and no one knows you’re gone so you rot and sooner or later the neighbours will have to call the cops because of the awful smell coming from your house…. etc.
Typ. Nej men efter att den enda som kan rädda mig på den här ön totalignorerat mitt rop på hjälp så gjorde jag det enda rätta: ringde Ri som sa åt mig att döda den. And so I did!!! Efter typ två timmars uppladdning psykiskt så klarade jag det men är nu spänd utav bara helvete. Ser tusenfotingar i ögonvrån, skriker när en mygga landar på mig, vågar knappt gå runt här… uuuhhh. Imorgon bitti drar jag härifrån!!!!

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

