ljuset i arbetslöshetens mörker

image

Mm. Lika fint som bemötandet på arbetsförmedlingen idag. Gick dit för att få lite tips om hur jag ska göra för att hitta ett jobb asap i den lilla situationen jag satt mig i nu. Fick mest höra att jag är ett hopplöst fall som bara borde börja plugga eller fokusera på att förbereda mig inför min kommande framtid.

Heheeee.

Tur att jag själv vet att jag inte är ett hopplöst fall och att jag mest gick dit för att kanske få nåt litet hjälpfullt tips. Men så alla arbetssökande vet: arbetsförmedlingen är bara en myndighet som inte alls är känd för att hjälpa folk att få jobb. Citat gubben på arbetsförmedlingen.

Tur jag ska dit imorgon igen och få prata med en kvinna och hoppas at hon kan lösa det hopplösa fallet Frida.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

