blåbär

image

Igår plockade jag blåbär med Lisa och Johanna tills mina fingrar var helt blå. Vet inte om jag är glad att jag inte är den enda som får ont i kroppen av att sitta på huk. Tänker mig ju att min värk och stelhet beror på mitt flodhästtillstånd men börjar inse att det nog tyvärr är åldern då jag faktiskt inte är så mycket osmidigare och ostelare än alla mina jämngamla vänner. Det kommer alltså inte att gå över. Det är såhär det är att vara 25. Fy farao. Jag kommer bli en sån där mamma som inte vill sätta sig på golvet av rädsla för att inte orka ta mig upp igen.

Äh nej.

Så länge jag bor i Thailand kommer jag ju vara tvungen att vara rörlig, det är bara mina vänner som kommer fortsätta vara stela som pinnar.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

