countryside sightseeing

image

Vår fina gamla stuga var inte sig lik. Det kliade i mina fixaefingrar när jag såg hur de nya ägarna bara låter huset förfalla. Men vi hade det mysigt där ändå och det var fint att kunna ta Ri dit.

image

Igår snubblade vi över en liter lingon under en skogsvandring så vi var ju bara tvugna att plocka till mamma.

Sen for vi till Grythyttan och sa hej till Denice, men innan vi for fick vi nästan ett kilo älgfärs av Bosse i kvarna… vad gör vi av den undrar citykidsen som inte vet hur man tillagar ÄLG?!

image

Denice ryckte upp hela skolans grönsaksland under rundturen i hyttan. Nu har jag äntligen tagit mig dit och det var kul att se. Kul för Ri att få se annat än storstan, han är ju en lantis egentligen men landet här är ju så olikt landet i Thailand. Han undrar vart människorna är… öh det finns inga. Typ.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

