föräldraledig, vad gör man?

image

Jaaa frukost. I soffan med en bok. För idag är första officiella dagen jag är föräldraledig och jag vet fortfarande inte hur jag ska anmäla detta till försäkringskassan? Vet inte heller vad jag ska hitta på idag så blir väl till att tappa upp ett bad och försöka klura ut det.

Annars ska vi ägna denna veckan åt att förbereda inför Ebbis! Som jag längtat. Ska åka till Ikea, säg mig vad jag behöver köpa därifrån. Spytrasor? En badbalja? Ett kisslakan? Vår bebis har inte så mycket prylar än, igår var vi dock på loppis och köpte ett babygym som nu är tvättat och klart. Men jag vill köööpaaaaa. Ska även på en föräldrakurs på onsdag kom jag på, tur man skriver upp saker. Har dock låga förväntningar.

Annars drack jag min första kopp hallonbladste igår och hoppas att detta gör underverk. Det ska ju typ stärka livmodern, göra så jag blöder mindre efter förlossningen och se till att bröstmjölken flöööödar. Får väl se.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till föräldraledig, vad gör man?

  1. louise skriver:

    På IKEA köpte vi badbalja, små kräkhanddukar, korgar att ha under skötbordet, korgar i plast som man kan hänga på sidan av skötbordet, lite mindre handdukar att lägga på skötbädden för att skydda mot bajs- och kissolyckor 😛 (lättare att bara tvätta handdukarna än att tvätta hela överdraget till skötbädden), babyhandduk och en ”leksaksmobil” som vi hängt över skötbordet. 🙂

    Tror inte vi köpte så mycket faktiskt.. Men kanske att vi köper en sån där plastad frotté till spjälsängen sen, men nu sover hon hos oss eller i babynestet så kommer nog ta ett tag innan hon sover i sin egen säng. Sen har vi aldrig haft några olyckor där hon bajsat eller kissat igenom kläderna än så vi får se 😛 Nu finns inte det på ikea men ett babynest är sååå skönt att ha! Använder det överallt, i soffan, sängen, barnvagnen osv 🙂

Kommentera

