vi lär oss

Vaknade precis klockan nio på morgonen av att det var tyst här hemma och min kropp befann sig i chock efter fyra timmars ostörd sömn. Min bebis har låtit mig sova så gott i natt! Hon kände nog att jag behövde det.

Bakade de där saffransbullarna igår kväll som jag planerat att baka för en vecka sen när Luna föddes. Var dock så trött att jag inte ens smakade en enda bulle utan tog ut dem ur ugnen och gick och la mig och sov.

image

Men nu efter den här natten då Lunis endast vaknat två gånger och dessutom sovit i sitt babynest hela natten så är aptiten tillbaka.

Vi badade ju Lunis igår och det blev en del tårar. Från mig. Navelstumpen ramlade nästan av och jag fick panik för jag visste inte vad jag skulle göra. Tur att hennes far är en så lugn person säger jag bara. Sen i natt under något blöjbyte berättade Ri att den fallit av helt till min stora glädje.

Denna natten får 5 av 5.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

