inget flow

image

Storpruttarn är nu mätt och myser med sin far, magen full av ersättning som han har matat henne med. För hon är så liten och orkar inte suga ordentligt på mina puppor så det kommer inte tillräckligt med mjölk. Buhu.

Så vi har köpt bröstpump och flaskor, öl, svagdricka, julmust och örter som ska hjälpa mitt flow och så har jag ammat varannan timme nu i ett dygn och tänker fortsätta med det tills det här problemet har löst sig för jag tänker amma min unge!

Känns dock som att det knappt finns nån mjölk i mitt ena bröst och så har det känts från start. Hatar helger för nu måste jag väl kämpa på själv hela helgen eftersom allt är stängt men det måste gå. Tar gärna emot tips!!

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till inget flow

  1. Emelie skriver:

    Grattis till lilla sötnosen!!! Det ör nu livet börjar på riktigt och fy tusan vad det är underbart (men tufft)!

    Tråkigt att höra att det är lite hackigt i amningen. Jag har själv inte upplevt det men ska försöka ge mina tips som jag läst om. Det verkar ju som att du besökt Amningshjälpen vilket är toppen! Att träffa någon som kan instruera och hjälp er båda att få kläm på det. Stöd är A och O!! Be Ri eller någon annan sköta allt annat runt omkring och fokusera på dig och Luna (otroligt vackert namn!!). Hud mot hud så mycket ni vara kan!! Erbjud tutten hela tiden (vet att det känns galet för man ammar ju redan MYCKET). Det blir lättare om ni båda är ”nakna” på överkroppen. Införskaffa en bärsjal/bärtub/bärsele!! Om du vill kan jag komma över och försöka hjälpa ich visa med dom alternativ vi har i bärväg.

    Här kan du läsa lite som kanske hjälper:

    http://www.babybaby.se/sv/?s=Amning+nyfödd&submit=Sök

    http://www.amningshjalpen.se/lite-mjolk-2

    http://www.amningshjalpen.se/filmklipp-2

    Hallonbladste är att rekommendera samt undvik allt som har pepparmynta. Fänkålsfrön är grymt!! Kan ge lillan en liten sip för alla gaser i magen. Blev rekommenderad det av min BVC då Elis pruttade som en 100kg man. Chocken som uppstår bör man blir väckt sin nyföddas fjärr mitt i natten. Sen är mitt tips att köpa probiotika till både dig och Luna för bådas tarmar. Började ge Elis när han var 2 veckor. han hade mycket magknip och blev bättre av det. Ge inte BVC d-droppar (ger vanligtvis magknip) utan köp dessa istället http://www.vitapost.se/produkter/d3-vitamin_droppar_?gclid=CIba_ITM_MgCFcXTcgodqe8H9Q finns på NK där köpte jag sist till Elis.

    Och Graninge Sempers eller liknande magdroppar. Pröva ovanstående innan, lovar att det kommer hjälpa hennes magknip (om hon har det kan va läst fel pga sömnbrist).

    Ät havregrynsgröt till frulle! Havregryn gynnar mjölken. Försök att slappna av när du ammar, se på roliga klipp som gör dig lycklig, få igång serotoninet i kroppen, gosa m.m. HUD MOT HUD!!

    Kanske rörigt men detta är det jag tänker på som jag hittat. Som sagt, jag hjälper gärna! Ammar fortfarande Elis som strax blir 1 så vi har varit med om en del. Inte mycket men lite.

    Håller timmarna på att ni får till flödet!! Kämpa på och det kommer lösa sig på bästa sätt!!

  2. louise skriver:

    Har tyvärr inget tips.. Men så söt hon är! :)) Det är så gulligt när de ligger sådär!

Kommentera

