fars dag

Förra året var min första fars dag utan att ha en pappa att fira (ok har inte varit i Sverige och firat pappa sen typ 2008 men har ju ändå haft en pappa att höra av mig till) och nu är vi här igen ett år senare med skillnaden att det finns en pappa jag firar idag. Min dotters pappa! Tänk vad mycket som hänt den senaste tiden, såna stora händelser som förändrat ALLT. Idag sitter jag här utan min pappa men med världens finaste dotter och även fast jag inte önskar nåt mer än att Luna skulle fått träffa sin morfar så är jag ändå glad för att livet är som det är idag.

image

Vaknade alltså till regnsmatter, matade mitt barn i sängen, gick upp och värmde på ersättning och stekte pannkakor och dukade farsdagsfrukost till min man och när jag var klar visade det sig att sömntutorna inte är hungriga! De sussar på och något säger mig att man inte bör väcka bebisar och småbarnsföräldrar…?

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till fars dag

  1. mattias skriver:

    väck ej den småbarnsförälder som sover…då skall knäckebrödsmulor för evigt förgöra din nattsömn….
    Vackert skrivet 🙂
    Ammning är inget lätt, många som tar det för givet men det är många som har problem…har 4 gangstrar så lite om ammning har man lärt sig.
    Bästa med dom två sista…tvillingar var att jag som pappa fick mata mrd flaska och spruta 🙂 supermysigt. Så eraättning är inte bara av ondo… 🙂

    • Haha nej jag lät honom sova!
      Nä det är verkligen inte lätt men skönt att det verkar finnas hjälp att få, många som kommer med råd 😊 Nä det är ju jättebra att ersättning finns så våra småttingar blir mätta och växer!

  2. Linn skriver:

    Grattis till er lilla! Har själv en liten son på 17 månader hemma. Halv thai och halv svensk. Jag hade väldigt lite mjölk i början och vi varvade amning och ersättning. Inga problem, och efter några veckor kom mjölken igång och jag helammande. Jätteskönt och mysigt när det funkande men jag kände att det även var många fördelar med ersättning för min man blev delaktig på ett annat sätt. Lycka till och oavsett amning eller ersättning kommer det bli toppen!

    • Tack! Åh vad skönt att läsa det behövde jag, hoppas verkligen att det ska lösa sig för mig med nu fick jag lite hopp! Ja det positiva med ersättning är ju att pappan blir mer delaktig annars ser jag tyvärr mest nackdelar. Men tack för din kommentar! 😍

  3. Karin skriver:

    Hej, Har Ri fått Uppehållstillstånd eller är han i Sverige på turistvisum? Undrar hur lång tid det tog att få UT? Vi ska ansöka för min kille nu och har hört att väntetiderna ska vara upp till 20 månader.

    • Han har uppehållstillstånd för besök, har ansökt om uppehållstillstånd men vet inte alls hur lång tid det tar innan han får det. Usch 20 månader! Hörde att Ri skulle få förtur pga att han har ett svenskt barn men såg på deras hemsida att de tagit bort förturen pga alla flyktingar som söker asyl. Åh lycka till! Vi får hålla tummarna att det går fortare än så för det är ju en evighet!

      • Karin skriver:

        Tror tyvärr dom tagit bort förturen. Läst om andra med barn som ansökt om förtur men blivit nekade. Hur länge får han vara i Sverige nu? Vi har också barn och vill verkligen inte vara i från varandra. Sökte han först om uppehållstillstånd och sedan fick han ett besöks visum efter det? Vet inte riktigt hur vi ska gå tillväga.

      • Han får stanna till 30 november så ska försöka förlänga idag, hoppas verkligen att det går. Usch 20 månader känns ju fruktansvärt! De kan ju inte tycka att våra barn ska behöva vara ifrån sina pappor, barn har ju rätt till båda sina föräldrar!

      • Jag funderar också på hur vi ska göra efter vi varit i Thailand när vi väntar på uppehållstillståndet, ska fråga idag så kan återkomma med svar sen.

    • Linda skriver:

      Hej Karin! Du kan förlänga om din kille har turistvisum. Och har ni dessutom barn ihop så ge inte upp utan stå på dig. Lycka till! 🙂 Mvh Linda

      • Karin skriver:

        Tack! Han väntar på UT men har även ett turistvisum med multiple entry som gäller till sista juni 2016. Vi vet inte om vi ska stanna i Thailand eller flytta till Sverige och vänta där.

  4. Lisa Isakson skriver:

Kommentera

