ergobaby

Idag har min bebis varit en skrikis. Ont i magen tror jag och extremt närhetsbehov så när vi promenerade och handlade fick vi bära på henne. Så när vi kom hem gjorde vi såhär:

image

Och vips så tystnade hon. Är dock osäker på om jag bär henne rätt, eftersom jag oroar mig för allt så passar jag på nu att oroa mig för att jag förstör hennes lilla rygg.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till ergobaby

  1. Emelie skriver:

    Åh, så mys att vara nära!!

    Gå med i Facebook gruppen Bärsjalar 👍🏼 Där hittar du massa tips!! Kommer ihåg att jag också var nojig över att förstörs Elis rygg osv. Men dom är rätt bra på att säga till om det känns knas för dom. Så länge du får till c-kurvan i ryggen, knäna högre än rumpan i m-position, huvudet är så högt upp att du kan pussa henne och andningsvägarna är fria så är allt lugnt!!

    Kolla youtube klipp och öva öva öva! Du kommer känna om det är knas. Det jag ser på bilden är att du kan sätta midjebältet högre upp på dig så kommer hon högre upp ❤️

    ErgoBaby är en lifesaver!! Använder våran varje dag fortfarande och Elis är 1 år på måndag 👍🏼

  2. Mattias skriver:

    Det finns nån rekommenderad tid för hur länge man ska bära pyttisar…kommer inte ihåg tyvärr .fråga bvc dom brukar ha koll. På bilden ser det jättebra ut, like a pro 🙂
    Tänk dig själv om du var pyttis och försvarslös ..vart vill man vara…i en stor och läskig vagn…nope…nära maten och där det är nån som kan försvara mig.

Kommentera

