det går framåt

Våra planer har fortsatt att ställas in under veckan pga sjukdom hos de vi ska träffa, antingen så vilar det en förbannelse över Luna som gör alla som vill träffa henne sjuka eller så kanske folk känner efter lite extra hur de mår innan de träffar henne för att inte smitta henne. Hoppas på det sista.

image

Vi har iaf kommit iväg och köpt oss en sjal att bära henne i, inte en sån jag ville ha för den blir för varm i Thailand och dit åker vi ju jättesnart! Till sjalshoppen åkte vi kommunalt (!!) så nu har hon gjort det, gick hur bra som helst. Hon märkte inget.
Igår var vi i Täby och fikade med Emmy, jag körde henne i bilen för första gången (alltså att jag körde) och vi fastnade i värsta rusningstrafiken men det gick asbra det med.

Nu är klockan 04.40 och jag ska låta paltkoman ta henne så jag kan få sova vidare. Igår kväll fick hon ingen ersättning och det verkar ha gått bra. Jag vill ju att vi slutar med den men Ri vill att vi göder vår lilla miniunge. Hon väger iaf 3340g och är 50cm nu, äntligen växer hon! Men hon är en väldigt liten apunge!

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till det går framåt

  1. louise skriver:

    Så var det för mig med, alla ställde in hela tiden pga av att de var lite sjuka/förkylda.. Frustrerande men lika bra så inte lillen blir sjuk 🙂
    Är tanken att ni ska bo i Thailand precis som förut eller har ni planer på att flytta till Sverige? 🙂

    • Bra att de säger till men så tråkigt!
      Jag vet inte hur vi gör, åker till Thailand 8 december och väntar på Ris uppehållstillstånd (vilket kan ta forever ju.. hur lång tid tog det för Bank?) och sen när han fått det åker vi tillbaka hit men är inte helt hundra på att vi stannar här. Kanske bara blir ett längre besök allt beror på hur det känns då och om Ri kan få nåt jobb här men det lutar åt att vi kommer bosätta oss här inom några år iaf. Sjukt svårt beslut för jag vill ju bo i Thailand! 😦

      • louise skriver:

        Men va svårt! Jag är glad att jag vet att jag vill bo i Sverige iaf.. Även fast jag är såå trött på det ibland 😛 Men känns bättre att låta ens barn får växa upp här och gå i svenska skola osv osv.. Sen kanske man har möjlighet att spara ihop lite pengar här i Sverige och öppna nåt eget i Thailand som man kan leva på 🙂
        För Bank tog det 8 månader att få uppehållstillstånd.. Nu verkar det ju helt galet.. Vissa verkar ha väntat i över 1 år! :/

      • Skönt att veta det! Ja för Lunas skull vill vi båda två bo i Sverige och så kan man ju åka till Thailand och känna sig lite rik haha.
        Ja jag har hört upp mot 20 månader kan man få vänta nu och det suger ju, jag får ju inte lämna Sverige för länge tror jag om jag ska fortsätta få föräldrapenning så det ställer ju till allt för oss!

Kommentera

