helveteseld

image

Minusgrader ute! Därför ser världens sötaste unge ut såhär med tröjan som mormor stickat till henne 😍 Åh jag får fortfarande en chock varje gång jag kollar på henne för att hon är så söt så mitt hjärta stannar.

Okej inga minusgrader idag men nu har den här familjen fått uppleva det iaf, får gärna bli kallt igen och en skvätt snö får mer än gärna falla så vi kan checka av det på listan också innan vi far. Vi åker ju till Thailand om två veckor!!

Har lyckats gråta mig till att Ri ska få stanna i Sverige till den 8 december på migrationsverket och även fixa visum till mig och Luna på thailändska ambassaden. Imorgon skulle Luna fått sitt TBC-vaccin men det finns inget vaccin i Nacka! Så vi håller tummarna att det kommer nästa vecka. Utöver det har jag lyckats med bedriften att skaffa mig bältros!! Alltså ibland undrar man ju vad som är fel på mig. Nojjar otroligt mycket att jag ska smitta min alldeles färska unge med vattkoppor och självklart har Ri aldrig haft vattkoppor så det blir inte kul för nån om han smittas nu som vuxen.

Annars har inte mycket mer hänt än att vi åkt massa buss, ammat offentligt, bytt bajsblöja på vrålande unge på sl center, Luna har gått upp massa i vikt och kan ha fler och fler av sina kläder. Börjar bli redo att fara till andra sidan jorden snart!

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till helveteseld

  1. Linda skriver:

    Hoppas hon hinner få sina vaccineringar i Sverige då Thailand har starkare ”grejer” än oss vilket omöjligt kan vara bra. :-/
    Läkaren här i Sverige fick en chock när mannen min visade sin medicin därifrån och han sa att det var alldeles för starkt. Han bytte till en mildare som han blev bra av. Lycka till och hoppas det löser sig! 🙂

    • Oj det låter konstigt! På bvc sa de att det är samma vaccin över hela världen men jag vet ju att just mediciner är de väldigt generösa med i Thailand. Hon måste ändå få massa vaccin i Thailand då vi nog måste stanna där rätt länge.

  2. Karin skriver:

    Vaccinen är det samma här i Thailand, tror bara det är Hepatit man tar extra här annars är det samma vaccinationsprogram som Sverige.

Kommentera

