det händer lite ändå

Gooodmorgon! Klockan är snart sju och snart är det dags att sussa igen. Lunis har haft en bra natt och nu ska vi prova om hon kan somna själv i sitt babynest, brukar inte funka utan jag brukar ge upp och låta henne knorra sig till sömns ingosad i mina tuttar. Blir lugnast så för alla.

Igår hade vi ovanligt nog en produktiv dag! Efter en hel del pip hemma som jag tror har och göra med att hon är i nån utvecklingsfas så fick vi massa leenden och sen åkte vi på utflykt.

image

image

Hade henne i selen så vi kunde traska omkring mer fritt, får inte till bärsjalen ännu men tänker att jag provar den ordentligt i Thailand. Nu behövs ju fortfarande värmen och jag har inte riktigt energi att sätta mig in i sjalandet just nu.

image

När vi kom hem blev det stortvättning (som sker cirka var tredje dag numera) och pepparkaksbak! Vi har ju startat julen för länge sen.

image

Spana liksom vår pepparkaksbaby. Här i paltkoma innan läggdags 💕

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till det händer lite ändå

  1. louise skriver:

    Men vad söt hon är i den där pepparkakspyjamasen! 🙂 Har också tänkt köpa den 😛
    Och vad lik Luna är Ri på sista bilden 🙂

    • Ja den är så söt! Åh alla säger att de är så lika, jag vill ju höra att hon är lik mig haha!

      • louise skriver:

        Haha jag vet hur det känns! Speciellt i början fick jag höra vaaaarje dag hur lik Bank Alicia är. Men jag tycker nog de dragen minskat ju äldre hon blivit.. Man vill ju se lite av sig själv i sitt barn också 😛 En gång frågade en tant mig om det var mitt barn..

      • Haha nää vad illa! Tänker dock att folk tycker de är lika sina pappor för att de har så mörka färger och det tar ju över lite

      • louise skriver:

        Ja men precis.. de asiatiska dragen är ju mycket tydligare och många är väl ”rasblinda” och bara för hon ser asiatisk ut så är hon lik pappa 😛 Vi får vänta lite.. Barnen ska ju vara lik pappan när de är små för att han ska veta att det är hans barn haha 😛

Kommentera

