countdown

Nu är det inte många dagar kvar tills vi far. Tre ynka dagar och jag känner stressen. Har typ tappat rösten. Ja min vanliga tur har gjort mig förkyld men min bältros känns bättre! Har inte ont längre.

Förbereder så mycket vi kan, har börjat packa lite smått. Blev en full resväska med prylar till Luna… heh opsi hur ska detta gå? Har även fixat så vår lilla mini byter till sittdelen på vagnen redan nu när vi åker.

image

Hon gillade vårt lilla hemmafix så hon inte glider ur. Suffletten på sittdelen går att göra om så det är jättemycket lufthål i den vilket känns bra i värmen. Bra för mig som nojjar sönder att hon ska svettas ihjäl, lilla svenneungen ju. Vi vet ju inte hur länge vi måste stanna i Thailand eftersom vi väntar på att Ri ska få uppehållstillstånd men det är en helt annan story som vi tar en annan dag. Har för mycket att tänka på nu så hinner inte oroa mig för det just nu.

Annars försöker vi carpe diem så mycket som möjligt, träffa kompisar och väntar på snön som aldrig kommer. Snöade dock häromdan i cirka en minut så vi blev tokiga och klädde på oss snabbt som attan men inte snabbt nog. Har dock åkt ”skridskor” på isfläckar i Velamsund.

image

Jag har lärt honom att man måste trampa sönder alla ispölar man ser eftersom det är så skönt ljud och han lyder.

image

Vi har även klappat hästar… vi.. alltså han jag är ju fortfarande livrädd.

image

Ändå fint i Insjön. Vill dock ha massa minusgrader så vi kan åka skridskor på riktigt. Verkar dock inte som att vi kommer hinna det nu när jag gått och blivit sjuk.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till countdown

  1. Karin skriver:

    Får Ri inte vänta på uppehållstillståndet i Sverige? Hur länge har ni väntat nu?

    • Nej de sa att han måste ut ur landet och vänta på sitt beslut. Känns så himla oklart, alla säger olika saker. Vi har bara väntat i cirka 7 veckor.

      • Karin skriver:

        Vad konstigt! Jag pratade med Migv i går och dom sa att det går att vänta i Sverige, har man småbarn tar dom särskilt hänsyn. Hur länge ska ni vara i Thailand?

      • Ja det verkar ju vara olika beroende på vem man pratar med. Vi tänkte vara borta ett halvår men får se när vi får komma tillbaka

  2. Linnea skriver:

    Hej, kom in på fin blogg lite här och ser att du håller på att fixa uppehållstillsånd till din man! Jag har själv en man som kommer från Thailand och jag är gravid i 6e månaden, vi har fixat ett uppehållstillstånd i Thailand via en agency som heter Easy and happy travel, tar 1 månad att få det! Väldigt smidigt och han får stanna i Sverige i 2 år. Sen kan man förlänga det sen! Den agencyn är såå bra och de har hjälpt oss innan med hans visum till Sverige då han har varit här innan 🙂

    • Hej!
      När ansökte ni om uppehållstillstånd? För jag vet att tills ungefär oktober fick man förtur om man har barn eller barn på väg men precis när vi ansökte så tog de bort det. Till oss har de sagt 20 månader och det finns inget de kan göra för att påskynda processen 😦

Kommentera

