andra advent

WIN_20151207_001411

Heeeeej packade familjen här! Alltså packade som att våra väskor är packade. Fulla men allt har inte packats ner än, vi har hela tvättkorgen full av smuts som också ska med. Den där ongen vi skaffat har så jäkla mycket krafs som ska med. Så svårt att veta vad som är nödvändigt också när vi inte vet när vi kommer tillbaka till Sverige nästa gång… hur gammal är hon då?? Hur stor?? Hon växer ju som fan!

Tänk att nu är vi tre. Sist vi webcamade tillsammans jag och min man var vi två men jag var asfet…are än nu.
WIN_20151002_185732Tänk att lilla fjunis låg där inne och grodde. Min kagge var ju hugelicious!
WIN_20151003_215132Tänk vilken kagge jag fick alltså. Efter denna bild togs växte den till sig i ytterligare 18 dagar!! Tur att hon kom 8 dagar innan hon var beräknad för hur jävla huge hade jag blivit om jag fött henne 13 november? Det var alltså dagen jag var rädd att hon skulle komma för det hade jag räknat ut att längre än så skulle jag inte behöva vara gravid.

Men jag saknar ändå den där spända kulan, den var så mysig och de där små tassarna som trycktes ut i sidan på mig var ju så spännande att ta på. Trycka lite så sparkade hon tillbaka. Och när rumpestumpen åkte fram och naveln var på väg att öppna sig… uuujujuj det var fantastiskt. Obs detta kan verka ironiskt men jag är seriös. Har aldrig vart en så trevlig och harmonisk människa som när jag var gravid? Alla var ju skiträdda för hur mina hormoner skulle påverka hela världen och ett tredje världskrig skulle starta men jag blev moder jord istället. Nu är jag dock mitt onda jag igen:)))

Svävade bort lite känner jag… aja. Ska carpe diem. Göra paj till middag. Tända andra ljuset i ljusstaken och moffa lite lussebullar och pepparkakor och glögg med mandlar.. eller mandlar med glögg äter jag. Och sen banta en sväng. Såg en bild på mig när jag vägde 10 kilo mindre. Ohohoohoh så thaiarna ska få spader när de ser mig och tjata sönder örona på mig om hur fet jag är!

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till andra advent

  1. Linda skriver:

    Du var ju inte så stor om man jämför med mig nu och jag har massa veckor kvar så undra hur detta ska sluta, haha! 😀 Dem där rörelserna ja, otroligt häftigt och overkligt. Kan inte fatta ännu! Äh, vad då fet?! Du har ju burit det värdefullaste du äger, vad gör några extra kilo då? Det syns för övrigt inte heller fast det brukar ju vara hur man känner själv. Lycka till med packandet! 🙂

    • Haha är det sant 😂 Ja att vara gravid är ju verkligen den sjukaste och häftigaste upplevelsen som finns! Så glad att det är kvinnan som får vara det, hade vart så avis om Ri fick bära barnet och inte jag haha.
      Nä kilona gör inte mycket, konstigt bara att se hur mycket större jag är nu. Det ser jag ju inte när jag kollar mig i spegeln men när jag jämför med gamla bilder då får jag en chock!

Kommentera

