resa med spädgris

Nu är vi framme i Thailand! Kom fram för ett och ett halvt dygn sen men jag har varit en zombie sen dess. När jag vaknade första morgonen här var jag helt skakig och mådde illa så jag åt två tallrikar med ris och hällde i mig vatten och sov några timmar till så kände jag mig som en ny människa när jag vaknade mitt på dagen. Nu är dock klockan över två på natten och jag är klarvaken. Gah. Är detta jetlag? Något jag aldrig tidigare drabbats av.

image

Hur jag mår beror nog ganska säkert på mitt resesällskap. Luna var världens bästa bebis (som alltid) och skrek inte en enda gång på flyget. Bra jobbat för att vara en skrutt på sju veckor. Jag var dock livrädd att trycket där uppe skulle göra att hon sprängdes eller nåt. Det enda jobbiga med att flyga med henne var att vi inte fick en sån där korg att lägga henne i trots att jag bokade våra biljetter redan i juli och verkligen bönade och bad om en. Men det var tio timmars armträning för oss, tur att vi är två föräldrar. Det andra jobbiga var att planet var fullt av bebisar som skrek hejvilt och jag ville inte att de som inte såg oss skulle tro att det var vår unge som gapade.

Men det blev ingen sömn för oss mellan Stockholm och Bangkok (förutom för Luna som sov typ 9 av 10 timmar) men det tog vi igen på flyget från Bangkok till Trang. Då däckade vi alla tre, Luna i selen, innan vi kommit upp i luften och vaknade precis när vi skulle landa.

Det gick alltså asbra att flyga med spädbarn och vi är så stolta över vår unge, hon fick tom beröm av en som satt bredvid att hon var så lugn och fin. Och söt.

Är så glad för att amningen funkar så bra som den gör nu, tackar mina tuttar för att hon höll sig lugn. Känns även otroligt skönt att slippa oroa sig för bakterier nu när vi är här. Oroar mig tillräckligt över värmen, djur och kryp och allt vad man nu kan oroa sig över och lite till.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till resa med spädgris

  1. louise skriver:

    Men va skönt att det gick så bra att flyga med henne! Förstår att hon fick beröm 🙂 Min värsta värsta mardröm är typ att flyga med Alicia 😛

    • Ja! Den dagen ni ska flyga kommer det säkert att gå jättebra med, känns dock som att ju yngre barn desto lättare. Passa på att flyga innan hon måste motioneras runt hela planet 😂

  2. Linda skriver:

    Härligt att resan gick så bra! 😃👍🏼 Drömtjejen ju! ☺️
    Hann hon få vaccin innan ni åkte?
    Hoppas du piggnar till snart och att ni får en bra vistelse i Thailand!

  3. marianorrgard skriver:

    vilken sötnos till bebis! 🙂

  4. Madelen skriver:

    Kommer bli så kul att följa er nu när ni är i Thailand! 🙂
    Kommer ni fortfarande bo i ao nang? (Har för mig att ni bodde där förut?)

Kommentera

