den riktiga mammaledigheten har börjat

image

Igår började Ri jobba så idag är dag 2 som jag och Luna är hemma själva och det går bra! Andra mammor är väl själva hemma med sina barn efter två veckor, för mig blev det två månader och det känns bra att hon fick vara med båda oss så länge. Och nu känns det lättare att lära sig göra allt på egen hand för nu känner jag ju henne. Världens enklaste bebis är hon ju så länge tutten är framme exakt den sekunden hon vaknar, det finns inte tid att vänta.

Men nu har hon börjat gilla sitt babygym! Ligger och speglar sig hela dagarna, skulle jag också göra om jag var så söt som hon. Men det är jag inte så istället sörplar jag kokosvatten och äter khao mok gai. Har varit på en shoppingtur och hittade äntligen en hatt till mitt barn…. oh lord. Fulaste hatten ever men hon måste ju ha nåt på huvet.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

En kommentar till den riktiga mammaledigheten har börjat

  1. Nina skriver:

    Söta bebis känns redan som hon har växt 😦 whaaaa hoppas ni har det bra hela fam ❤️❤️❤️

Kommentera

