2 månader

Igår blev fjunis två månader. Helt sjukt att det redan gått två månader sen jag födde henne, har ju ännu inte riktigt fattat att jag är hennes mamma även fast hon känns så självklar. Vad skulle jag hitta på om dagarna om jag inte hade henne?

image

Iofs gör vi inte mycket nu heller eftersom hon är en sömntuta och just nu är i nån fas som är rätt jobbig för henne så hon vill mest bara amma och mysa. Vilket är mysigt!! Vi vaknade vid halv sju och myste med Ri innan han for till jobbet sen sov vi igen från åtta till elva. Vem sa att det är jobbigt med spädisar och att man inte får nån sömn…??

Åh tänk ändå att jag har fött den här människan som ligger i min famn. Den här människan som jag fortfarande blir förvånad när jag tittar på för att hon är så söt. Hon som ler så stort när hon ser mig och jag vet att jag är det bästa hon vet, vilken jävla egoboost. Hon som aldrig använt en droppe tvål i hela sitt liv och som skiter på sig flera gånger om dagen men som ändå luktar godast i hela världen. Jag har aldrig avgudat nån såhär förr.

Tänk om jag visste vad jag skulle älska henne när hon låg i min mage och sen på min mage precis när hon kommit ut. Jag fattade ju inte riktigt att det var en bebis där inne och även fast jag såg henne komma ut (och kände höhö) så är det svårt att förstå att det var hon. På BB kände jag inte heller riktigt den här kärleken som folk snackar om att de känner i samma sekund de får sin bebis. Jag var så chockad och otroligt glad att hon kommit ut, levande och frisk, att jag började gråta och grät ännu mer när jag fick veta att hon var en flicka. Sen började oron. Låg vaken stel som en pinne hela första natten och hade faktiskt lite ångest över vad jag hade gjort. Tänkte nu kommer jag aldrig kunna slappna av igen för jag trodde att jag skulle vara sådär livrädd jämt. Men det blev bättre och idag har vi det så jäkla bra och jag tror inte att det är möjligt att älska henne mer för då kommer jag äta upp henne. På riktigt.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till 2 månader

  1. Ingvar Bergh skriver:

    Kul för er Frida, ha en fin jul med er gilla dotter. Önskar Ingvar från en annan del av Thailand.

  2. Mamma skriver:

    Nu kanske du förstår hur jag känner för er💓

  3. Marianne Lindström skriver:

    Hej! Har läst din blogg nästan ett år och måste säga att det är jättefint att få följa er och er lilla fina Luna på er väg i livet! Ha det gott och ser framemot fortsättningen och bilder på hur fort den söta tjejen växer! Med vänlig hälsning/ Marianne ( bor halvårsvis i Thailand )

  4. louise skriver:

    Åh så fin hon är! ❤ Känner igen mig i typ allt du skriver! Och jag har typ inte heller förstått att jag är Alicias mamma.. och känns konstigt att jag ens varit gravid?? Haha.

    Och ja, kan tänka mig vad folk kommenterar saker i Thailand heeeeela tiden. Jag blir trött bara på Banks mamma som kommenterar saker via LINE. "Hon måste dricka vatten. Varför har hon blöja på sig hela tiden? Ska ni inte klippa hennes hår?" osv osv…. 😉

    • Haha jag vet känns som det var såååå länge sen jag var gravid plus att det gick så fort att jag inte är helt säker på att jag ens varit gravid!

      Haha håret ja… åh de frågar om vi inte ska raka henne. Snart blir hon väl tvångsrakad eftersom hon tappat så mycket hår och har en skallig rand runt huvet nästan 😂

  5. Linda skriver:

    Det var en av dem finaste kärleksförklaringar jag någonsin läst Frida. 😍 Haha, du var TVUNGEN att skriva att det kändes, höhö… 😜 Som en ständig påminnelse om vad som väntar, gaaaahh! 🙈
    God Jul på er!

Kommentera

