mitt år 2015

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Eh ja en hel del faktiskt. Bland annat blev jag gravid, fick Ri till Sverige, gifte mig, födde barn och blev mamma.

image

Lustgas var dock inte nåt jag aldrig provat förut men detta var första gången jag gillade den!

Har du några nyårslöften?
Vill inte säga gå ner i vikt pga vill inte ha det som nyårslöfte. Alltid göra vad som är bäst för mitt barn och kanske att räkna till tio innan jag får anfall pga att Ri gör något långsamt/på fel sätt? 😇

Vilka länder besökte du?
Förutom Thailand så var jag ju i Sverige i hela åtta månader!

Bästa köpet?
Förutom kläder till mig själv eftersom jag ändrade form otroligt mycket under året och alla saker till Luna måste det nog varit bärsjalen eller tvättmaskinen.

Vad var sämst?
Första månaden på året när jag fortfarande bodde på Koh Samui. Och kanske alla fucking jävla myndigheter i Sverige som vill krångla till allt så förjävulskt för oss, de som vill göra det svårt för oss tre att få vara tillsammans.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Den som känner mig vet nog att förra året var ett otroligt jobbigt år, inte bara för mig utan för hela min familj. Därför bestämde vi att det här året skulle bli bättre och jag tror jag talar för oss alla när jag säger att det här året har varit så otroligt olikt förra året. Istället för att mista en familjemedlem så välkomnade vi en ny. Verkligen det bästa som hade kunnat hända.

Favoritprogram på tv?
Har ju bott hos min mor större delen av året och därmed häckat en hel del framför teven. Väntade otroligt länge på Solsidan men eftersom jag inte kan se de sista avsnitten här i Thailand så säger jag den där brittiska serien på svt om en tjej som åker till Afghanistan… som jag självklart inte minns vad den heter.

Bästa minnet från 2015?
Så många bra saker hände ju i år, typ tredje ultraljudet när vi såg den lilla cashewnöten på skärmen och den helt plötsligt hoppade till och rörde på sig. Oj vad chockade vi blev. Då var vi lyckliga. Och sparkarna inifrån magen. När Ri kom till Sverige.

image

De fina sommardagarna vi fick tillsammans. Mysiga höstpromenader när vi plockade äpplen.

image

När Luna föddes såklart. När hon log. Varje gång hon gått upp i vikt.

image

Alltså oj det finns så mycket att glädjas över när man fått barn! Typ bara att gå och handla med dessa två.

Vad ser du mest fram emot med 2016?
Att få se Luna utvecklas och så hoppas jag så in i bängen att Ri kan få sitt uppehållstillstånd till sommaren så vi alla tre kan åka till Sverige och försöka starta ett liv där. Svensk sommar med min familj. Åh vad jag hoppas och längtar.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig kanske men det är sån jag är.

Vad var din största framgång på jobbet 2015?
Först att jag såg till mitt eget bästa och sa upp mig från ett jobb som fick mig att må dåligt. Sen att jag lyckades få ett jobb i Sverige trots att jag var tvungen att ställa in första intervjun pga extremt illamående och spyor.

Största framgång på det privata planet?
Att jag är så mycket lyckligare. Detta på grund av att jag numera är gift med den där killen jag spanade in för sex år sen och för att vi två har världens finaste unge tillsammans.

Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom typ mat som man måste lägga pengar på var det nog flygbiljetter.

Något du önskade dig och fick?
Ett friskt barn.

Något du önskade dig och inte fick?
Nä jag tror inte det. Mitt enda och stora fokus har legat på den här lilla ungen och att den ska överleva.

image

Största misstaget?
Hmmm. Att vi inte ansökte om uppehållstillstånd till Ri lite tidigare?

Mest stolt över?
Såklart att jag födde vårt barn!

image

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

En kommentar till mitt år 2015

  1. Stellbert skriver:

    Åååååh vad vi (mest jag kanske) saaaknar er. Vill att ni ska komma nu nu nu

Kommentera

