hemma igen

Vi är hemma efter tre dagar i Trang. Luna har varit överlycklig över att få hänga med sina kusiner, hon tycker att det är så spännande att kolla på dem och två av kusinerna är iaf lika intresserade av henne. De följer efter henne överallt och pillar på henne och skrattar med henne.

Vi hade nouri för Luna, bjöd hela byn på getcurry och alla tanterna kom och nöp stackars Luna i kinderna. Men hon tycker typ det är kul. Alla måste utbrista ”JING RAAAAWHH?!?!?!?” när vi säger att hon är en flicka. Jaaa, vi är säkra på att hon är det. Folk kommer tilloch med och frågar om hon är en pojke när hon är naken?! Men vi tycker det är kul 😂

En annan mindre kul grej är att Luna fick cirka ett ton babypowder i present av alla sina släktingar…. men vi använder bara oparfymerat babypowder från Sverige på henne. Vill inte ha massa skit på vår bebis och här i Thailand parfymerar de ju allt. Synd. Vågar dock inte säga det till nån här för folk tycker redan att vi uppfostrar vår unge så konstigt, typ att hon måste sitta i bilstolen när vi åker, att hon bara ammar och aldrig äter från flaska, att jag redan hade jeans på mig när vi kom hit och att jag inte äter medicin efter att ha kläckt ut en unge…? De tycker också synd om Luna som ”flänger runt” med oss, först att hon flög hela vägen från Sverige men det tror jag knappast att hon ens märkte haha. Hon älskar ju att åka iväg på saker.

image

Igår när vi kom hem vände vi snabbt och åkte till Klong Muang för att käka middag. Lunis var jätteglad och Ri fyllde år. Åh herre jag är gift med en 30-årig man och vi har barn ihop. Hjälp. När blev JAG såhär gammal???

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

