amning

Lunisfjunis sover nästan och det åskar, blixtrar och spöregnar ute. Så mysigt. Hon ska bara släppa taget om min tutte så kan jag få gå och äta middag.

Ligger och tänker på det här med amning. Innan jag kom till Thailand var jag lite orolig över vad alla här skulle tycka om att jag slaskar fram tutten ungefär exakt den sekunden Luna vill ha den, vart vi än är. Jag har ju endast sett EN ammande thaikvinna under mina år här. Men Ri har sagt hela tiden att jag får amma vart och när och hur jag vill, han är den som peppar mig när jag tvekar. Kan ju vara svårt det där när man är i en annan kultur, i Sverige hade jag ju ammat vart fan jag vill men jag är svensk och där är det lättare att ”försvara sig” om nån skulle tycka att det vi gjorde var fel. Men jag undrar om folk på riktigt tycker att amning är fult? Jag skulle så gärna vilja veta vem som tycker att man ska gömma sig när man ammar, jag vill veta varför! Finns det sånna människor som tycker att det är äckligt?

Så jäkla konstigt.

Kan inte förstå varför det skulle vara just äckligt. Det enda jag kan tänka mig är att vissa osäkra själar inte vet vart de ska ta vägen och blir obekväma när de ser en tutte i det fria men det är ju deras problem. Bara att kolla åt ett annat håll.

image

Ammar på Tesco och drömmer om amningskuppar i Sverige.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till amning

  1. Greta skriver:

    Dom säljer ju amningsskynken i Thailand, tyckte jag va skönt att använda då jag inte va bekväm att flasha tutten.

  2. Linda skriver:

    Tror inte att folk tycker det är äckligt, tror mer på att det samhällets sexualiseringssyn på kvinnobröst. Att människor inte ser dem vad dem är till för, att mata bebisar och inte för männen att leka och suga på. 🙈
    Ha en fin dag i värmen!

Kommentera

