vad ska jag ta mig till?

Åh jag är så jäkla frustrerad.

Känns som att ingenting går vår väg. Om nåt bra händer så kommer det tillsammans med nya problem, känns som att hela världen är emot att vår familj ska få vara tillsammans och vara glada.

Jag kanske lever i nån fantasivärld men jag har fått för mig att mitt liv skulle vara så mycket enklare i Sverige. Luna har kommit in i en period där hon typ inte sover. Alls. Och därför kräver hon underhållning jämt. Av mig. Vill vara med mig bara mig. Och det är nästan 40 grader varmt. Vår aircon har varit trasig i fem dagar och nu när de ”fixat” den så håller den på och krånglar, blir jättevarmt sen jättekallt.
Tänker att i Sverige kunde jag knyta fast henne på mig så får hon vara nära mig samtidigt som jag kan göra annat än att sitta på ett hårt golv framför en fläkt med en svettig unge i famnen. Där behöver vi inte svettas och oroa oss för uttorkning och överhettning. Och inte heller denguefeber. Och vi kan GÅ dit vi behöver ta oss. Behöver inte trycka ner henne i bilstolen som hon inte gillar sju gånger om dagen. Jag skulle även kunna motionera min fläskiga kropp. Vi skulle få gå till BVC och jag kunde få fråga om massa saker, typ hennes uteblivna sömn. Hon skulle få vara i min famn när hon fick de onda vaccinsprutorna istället för att ligga ensam på en brits. Vi kunde gå till öppna förskolan och kolla på andra bebisar, det skulle hon gilla.
Jag skulle också kunna tvätta hennes kläder och handdukar i riktigt varmt vatten så de blev helt rena. Vi skulle slippa ha myggjakt i sovrummet varenda kväll och vi skulle slippa det här jäkla myggnätet som Luna så gärna vill äta upp.

Jaa, visst är det skönt att slippa massa tjocka kläder och jag vet ju knappt hur jag ska klä mig själv varmt men sånt lär man sig! Hänga på stranden är också mysigt men inte själv med en svettig bebis som man ska nojja över att hon blir bränd. Land of smile och bla bla bla.. jag är så jäkla klar med Thailand men migrationsverket låter oss inte komma till Sverige. Nu har de ändrat sig igen och säger att vi inte ens får ansöka om turistvisum till Ri.

Snart tar jag med mig Luna härifrån så får Ri komma efter i en gummibåt. Verkar ju vara enda sättet.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till vad ska jag ta mig till?

  1. Mattias skriver:

    Ja värme är inte alltid bra, barn har tillväxtperioder, dom ter sig olika på olika barn. Ska man generalisera lite så går det dom första åren i två veckorsperioder. Ungefär varannan vecka så är det dags för nått nytt. Nån exklusiv nästäppa eller nån ny sömnfas mm.
    Det är inte lätt att vara förälder och ibland måste man ta svåra beslut.
    Tror def. du kommer ha det lättare i Sverige med Luna och precis som du säget kan den glade fadern komma sen. Det är dessutom lite lättare att Kommunicera med dom glada tomtarna på migrationsverket när du väl är hemma.
    Som ett tips kan man försöka fixa dual citizenship till Luna så slipper ni dom problemen ialla fall.
    Hoppas det löser sig, och du är grym….många hade inte varot så cool som du ändå är trotts allt stul.
    Glad Påsk
    Mattias

    • Tack för de fina orden! Ja de där tillväxtfaserna har vi märkt av och jag tror vi är mitt inne i en just nu som gör det extra jobbigt för alla inblandade 🙂
      Ja thailändskt medborgarskap är på gång åt Luna men det går bara att fixa från Sverige säger de.
      Glad påsk!

  2. Linda skriver:

    Jag förstår inte hur du går med på deras idiot beteende! Ni har rätt att vara tillsammans Frida! Ge dig inte utan kämpa på, vi hade också det kämpigt men tur att min pappa slog näven i bordet inte en gång utan två så det gick ganska snabbt efter det. Lycka till och glad påsk på er!

    • Min mamma ska åka dit och prata med dem nästa vecka men jag vet liksom inte riktigt vad det är vi kan göra… utom att tjata.

      • Linda skriver:

        Bli förbannad, hjälpte oss! 🙂 Man har sina rättigheter och visar du bara att du kan dem så ska det gå vägen. Hoppas ni får komma till Sverige snart! Styrkekram! ❤

Kommentera

