min glada bebis

image

Idag har vi varit hemma HELA dagen. Jag har sytt matchande hårband till oss och… ätit gröt. Kollat på Girls. Myst med Luna som varit på otroligt bra humör hela dagen, hon satte sig villigt i bilstolen efter kvällsbadet också så hela familjen kunde åka och äta middag i Klong Hang också. På Bung Burger ville hon dock äta upp en växt som stod där och där fick vi säga nej trots att hon var lydig och egentligen förtjänade en belöning men hon fick ett sugrör istället.

Nu sussar hon (utan aircon för det blåser svala vindar!!) så jag ska duscha och kolla på nån serie med min man. Och äta en glass.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till min glada bebis

  1. Maria skriver:

    Hej Frida,

    Här är en länk till Ri för att lära sig svenska https://www.diigo.com/outliner/9yb7kb/Learning-Swedish-Resources—Prata-Svenska!?key=qyg1olr5la

    Sök ett visum för besök och försök övertyga dom att Ri aldrig skulle riskera sitt UT och att han enbart vill vara med sin familj men att han självklart aldrig skulle stanna illegalt i Sverige. Annars testa sök Schengen visum via ett annat land. När han väl är i Sverige så går ni till Migrationsverket och säger att ni vill ändra till en inifrånansökan det kan ni göra för att ni har barn men se till att ni har ansökt om gemensmanvårdnand i Sverige först. Då får han stanna i Sverige under tiden han väntar. Gå med i denna gruppen för mer info och hjälp https://www.facebook.com/groups/607552706053504/?fref=ts

    eller läs mer här http://www.familjeliv.se/forum/thread/72167806-migrationsverket-uppehallstillstand-lang-vantetid

    Lycka till!

    • Tack för tips! Jag tror dock att vi redan har en sån där inifrånansökan men jag fattar inte riktigt för migrationsverket svarar oss inte. Ska kolla in facebookgruppen!

  2. Maria skriver:

    Om ni har en inifrånansökan så får han ju vara och vänta i Sverige samt göra sin intervju där.

Kommentera

