det måste gå

LUNA-1336

Imorgon ska Ri ansöka om visum och jag är nervös. Han måste få det. Jag har skrivit en massa i ansökan, ett långt tal om att vi absolut inte kommer stanna längre än 90 dagar och hänvisat till barnkonventionen där det bla står att ”konventionsstaterna skall säkerställa att ett barn inte skiljs från sina föräldrar mot deras vilja” och ”ansökningar från ett barn eller dess föräldrar om att resa in i eller lämna en konventionsstat för familjeåterförening skall behandlas på ett positivt, humant och snabbt sätt av konventionsstaterna”.

Tyvärr får man ju inte svar på en gång utan det dröjer väl två veckor eller nåt och nu är det jävla Song Kran som startar på onsdag… vilket kommer göra att jag och Luna blir strandsatta här hemma för inte fasen ger vi oss ut bland alla fulla vattensprutande galningar. Vi får väl plaska i hennes pool… nä juste den blev uppäten av plastätande termiter. Kul jul. Nyår. Kult thailändskt nyår.

Nä jag är inte bitter. Det är bara det att jag får lite magsår av den här stressen som man ska behöva leva i bara för att man råkat vara så korkad att man valde att gifta sig med en som inte är svennebanan.

Plis plis pliiiiiiiiiis att vi får åka till Sverige tillsammans i sommar. Och att vi får svar snart så inte biljettpriserna går upp ännu mer så vi inte har råd att åka ändå.

Vi vill ju ha en ny familjebild med löv på träden och där man kan se den tredje familjemedlemmen också, sist vi var i Sverige var hon ju så himla liten och ömtålig.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till det måste gå

  1. Tess skriver:

    Tråkigt med alla visum man måste kämpa med bara för att få kunna vara tillsammans. Förhoppningsvis går det säkert snabbare än 2 veckor!! När jag sökte till min pojkvän nyss I februari så tog det bara typ 5 dagar med helgen inräknad!

  2. Badger67 skriver:

    Hej Frida, bra att du hittat tilltråden på thailandsforum. Fortsätt skriv där, det är skönt att kunna prata av sig när processen mal. Räkna inte med att det kommer gå fort dock, risk att du bara blir ledsen. Viktigast är tt upprätthålla relationen, håll daglig kontakt flera ggr om dagen. Lycka till
    Badger67

Kommentera

