ingen feng shui

image

image

Såhär mysigt fixade vi i vårt enorma sovrum häromdagen för att försöka undvika att Luna ramlar ner från sängen igen. Den lilla vilden.

Behöver jag säga att jag får panik där inne??

En stenhård 180-säng som vi inte kan ta ut sängramen ur rummet för den är inte vår så vi kan inte slå den sönder och samman som vi vill. Den är stor och klumpig och hög.
Sen måste vi ha det där gräsliga myggnätet eftersom myggorna älskar vår unge. In under myggnätet måste vi pilla in fläkten och se till att det inte glipar nånstans.

Tillfällig lösning blev resultatet ovan. En extra sängkoja på golvet och NOLL feng shui. Jag klarade att sova två nätter där i innan jag freakade ur och vi provade ytterligare en kaosmöblering. Problemet nu är att vi inte kan få in fläkten under myggnätet.

Ri tycker att jag ska bita ihop och stå ut eftersom det är mindre än en månad tills vi flyttar men jag undrar hur folk gör som samsover? Kryper inte deras ungar omkring i sängarna tidiga mornar? Eller måste man vara morgonpigg som en jävla mört för att få samsova? Eller måste vi köpa en spjälsäng till Luna? Eller en familjespjälsäng? Vill helst undvika att köpa massa jobbiga grejer då vi flyttar till Trang om fyra veckor och stannar endast två veckor, sen tre månader i Sverige och sen tillbaka till… ja vart??? Nomadfamiljen som inte har några framtidsplaner och tackar svenska migrationsverket för det. Hepp.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till ingen feng shui

  1. Mattias skriver:

    Oh kommer ihåg dom där vidriga stenhårda thaisängarna. Lider med er.
    Ang barn å sånt så har små barn em tendens till att förändra tillvaron i tvä veckors cykler….dvs. Sova som en stock i två veckor…skrika som en katt å sova i 20min perioder två veckor senare….
    Bit ihop å le… Lite ironi u can do it

Kommentera

