så jäkla trött

image

WOHO DET HAR REGNAT! Så nu är det lite svalare iaf för stunden. Det har även regnat in i vårt kök… så hela köksgolvet och en vägg blev blöta… och det droppar från taket. Heh. Yeah.

Annars befinner vi oss just nu i en period där Luna helst av allt bara vill öva på alla nya fräsiga skills hon har. Typ krypa till alla trappsteg, krypa ASFORT i sängen fram till kanten och ge oss hjärtinfarkt, sitta nära vassa kanter och få syn på nåt spännande så hon ramlar och slår i huvudet, STÄLLA SIG UPP och hålla i typ en vägg och samma visa igen: hon får syn på nåt hon vill ha så släpper hon och ramlar.

Att hon är en sån här klätterapa som inte kan vara still en sekund gör att jag inte kan vända ryggen till men ibland måste man ju! Idag åt hon tex upp vår interneträkning när jag gick för att hämta en trasa att torka golvet med. Det blev ett jävla liv när jag skulle pilla ut pappersbitarna ur munnen på henne, aldrig sett henne så förbannad förut.

Innan hon kunde krypa tänkte jag att satan vad najs när hon blir mer rörlig för då gör hon av med mer energi och kommer kanske sova mer men icke!! Klockan är nu över nio och hon vägrar sova, pigg som en jävla mört och hon vill bara krypa krypa krypa och klättra och resa sig upp. Sen vaknar hon mellan sex och sju på morgonen. Idag har hon sovit middag i 1,5 timme uppdelat på två gånger.

Grädden på moset är ju att min underbara man jobbat varenda dag den här månaden och det kommer nog fortsätta såhär ända tills vi åker till Trang.

Men jag orkar inte!! Är så jäkla trött och less och uttråkad. Kan tiden verkligen gå såhär långsamt? Åh när vi åker till Trang tänker jag hänga ut mina tuttar, dra på mig en ögonmask och öronproppar och sova ända tills vi far så får Luna amma på bäst hon vill utan att väcka mig.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

