hungrig

image

För några dagar sen drog vi ner till Satun (vi bor TYP i Satun men vi åkte till gränsen) för att jag skulle kunna knalla över till Malaysia en sväng med mitt dumma visum. Vi har ju fortfarande inte registrerat vårt äktenskap här eftersom vi då måste ta oss till Phuket och det har vi inte haft tid med så det blir borderruns för mig. Inga problem egentligen nu när vi bor hos min svärmor.

En annan sak som är ett problem är att jag är hungrig och jag vet inte var man köper mat här. Sa till Ri nyss att jag var hungrig och hans svar var ”no food”. Hm. Jag vill ha cha yen. Och grönsaker. Får spader här snart, vi äter bara fisk och kyckling och ägg. Inga grönsaker för Ris systers man och barn gillar inte grönsaker. Gahhh. Måste. Laga. Min. Egna. Mat. Nu.

Jag längtar jättemycket till Sverige. Kan tiden gå snabbare? Jag pallar inte att se ännu en av Lunas saker som möglat sönder. Är rädd att vagnen ska mögla så vi inte kan sälja den när vi kommer till Sverige. Är också rädd att allt vi äger ska mögla när vi är borta eftersom vi efter sommaren måste tillbaka hit på obestämd tid. Jävla migrationsverket. Allt är ert fel.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till hungrig

  1. Madeleine skriver:

    Har du något touristvisa eller så från Sverige från början eller tillåter dom fortfarande obegränsade borderruns? Verkar vara väldigt olika det där…

Kommentera

