se upp sverige nu kommer familjen j

image

Igår flög vi till Bangkok! Nu när man har bebis håller man inte på som förr och sitter på flygplatsen och häckar i 12 timmar, nu flyger vi upp dagen innan och bor på hotell. Skönt för alla.

Flyget gick bra. Luna tuttade lite sen somnade hon under starten och vaknade när vi hade landat. Hoppas det går bra idag med.

image

Väl i Bangkok tog det cirka två minuter innan vi blivit arga på taxifolket. Gah. Taxis är vad jag hatar med asiatiska storstäder. De vill bara lura en på pengar. Påstod att vi inte kunde få en stor taxi och ”HOPPSAN endast en av era sju väskor får plats i bagageutrymmet ni måste ta en till taxi till resten av er packning” och sen vägrade de ge oss en större bil. Hänvisade till något kösystem ingen förstod sig på och när jag sa att vi kan gärna vänta så sa hon att en stor taxi var JÄTTEDYR och jag svarade att det gör inget. Till slut tog vi vårt pick och pack och drog. Till en annan taxistation som gav oss en stor taxi på en gång. Resan kostade 500 baht så jag förstår inte riktigt… ser jag ut att vara så fattig att jag inte har råd att betala 500 baht?

image

Sen har vi hängt på hotellrummet, ätit massa mat, promenerat runt, ätit lite till och Luna har testat hur hårt golvet är med sitt lilla huvud. Nu ska jag kliva upp ur sängen för om 35 minuter blir vi upphämtade och åker till flygplatsen.

Woho Sverige nu kommer vi!!!!!!

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till se upp sverige nu kommer familjen j

  1. Tess skriver:

    Vad kul att ni äntligen får komma till Sverige!!! Såg att ni hade en bilbarnstol!! Hur gjorde ni med den på flyget? Funderar också på ta med min om det inte är för krångligt för trafiken i Thailand är ju inte den bästa

    • Jaa så härligt!! Vi checkade in bilstolen tillsammans med vagnen, inga problem! Nä känns väldigt värt att ha med en stol från Sverige så slipper man oroa sönder sig när man åker runt i Thailand. Helt klart värt och inte alls krångligt 👌

  2. Bjarne skriver:

    Hei, morsomt med en blogg om Thailand fra en annen vinkel enn min egen! Jeg er heller ikke begeistret for Bangkok og lever mitt liv ute på øyene. Håper dere får det fint i Sverige – God sommer!

Kommentera

