njuter

Vi är tillbaka från Dalarna men alltså det var så mycket härligare att bo i en stuga i skogen utan rinnande vatten och utedass än att sitta instängd i en förortslägenhet och räkna ner minuterna tills jag ska lämna mitt älskade barn för första gången och gå till ett jobb jag absolut inte trivs på.

Nerå vi är inte instängda. Har hunnit med en hel del sen vi kom tillbaka, har bland annat tagit oss till Thailändska ambassaden och fått bekräftat att lillfisen är thailändsk medborgare (har hon tydligen varit sen i december) så nu ska vi bara fixa pass till henne.

Igår plockade vi sju kilo fläder typ så nu har vi en stor gryta som står och gottar till sig som förhoppningsvis blir god flädersaft. Bakade även bröd igår. Ska koka ihop lite Lunamat att slänga in i frysen också så vi lätt kan ta med oss nåt när vi ska på utflykt.

Idag ska vi försöka samla ihop lite kompisar och träffas för det har vi inte gjort mycket. Jag har dock SUPERSVÅRT att planera då jag fortfarande tjafsar med mitt jobb om mina jobbtider och schema och allt så får se om det ens blir nåt jobb för mig i sommar. Som det känns just nu så skulle jag bli glad om de inte kan lösa röran så jag kan vara ledig hela sommaren, går ju inte miste om jättemycket cash då jag ändå har slavlön.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till njuter

  1. Johanna skriver:

    Hoppas det löser sig! Vart ska du jobba?

Kommentera

